• GET Group AB/

Net Trading Group NTG AB: Lightcircle ingår avtal med det globalt kända design- och arkitektföretaget Snøhetta för utveckling av framtida vägguttag

Lightcircle, ett dotterbolag till Net Trading Group NTG AB, har ingått ett partneravtal med det världsberömda och ledande Design & Arkitektur-huset Snøhetta för en holistisk varumärkesutveckling och viktigast av allt: att utveckla det framtida vägguttaget tillsammans; smälter samman Snøhettas oöverträffade design- och arkitekturkompetenser med Lightcircles Kokong smart socket-teknik.

Den första fasen av partnerskapet kommer att inkludera Snøhetta och Lightcircle som utvecklar en “varumärkesberättelse” och inledande design för att förbereda sig för att delta i den amerikanska prisbelönta dokumentär-TV-serien ”Viewpoint” med Dennis Quaid, som sänds i USA i höst. Denna dokumentär kommer också att diskutera synergierna mellan Rock Energy och Lightcircle under NTG bolaget.

På längre sikt är målet med samarbetet att utveckla det framtida vägguttaget.

- "Vår ambition på Snøhetta är att vår kollektiva portfölj ska vara koldioxidneutral 2039. För att detta ska ske måste vi utforska och utveckla nya sätt att arbeta, producera och hur vi förbrukar energi. Vi hoppas att vårt samarbete med Lightcircle kan spela en roll i denna ekvation ", säger Marius Myking, chef för produktdesign på Snøhetta  Se http://www.snohetta.com för mer information om Snøhetta.

- "Sedan Lightcircles start 2017 har det alltid varit vårt mål att utveckla framtidens vägguttag. Vi har ägnat oss åt att bygga framåtblickande konsumentteknik och skapa förtroende, trovärdighet och marknadsigenkänning. Detta engagemang har lett Lightcircle till vårt samarbete med Snøhetta. De är rätt partner för att flytta Lightcircle till nästa fas - nämligen att få vår Lightcircle-teknik i framtidens vägguttag och till bostäder och byggnader som fasta eluttag”, säger Morten Revill, VD för Lightcircle.

For ytterligare information, vänligen kontakta:

Lars Christian Beitnes, VD - NTG

E-post: lars.beitnes@ntginvestor.se

Eller:  ir@netginvestor.com

Net Trading Group NTG AB (Trading Symbol: NTGR) is a holistic Nordic ESG company owning unique technologies related to energy production and energy saving via Rock Energy and Lightcircle, respectively. Our technology enables us to follow the power through the entire circuit - from our power plants to our smart and unique electrical outlets. By bundling the product mix of both Rock Energy and Lightcircle, larger developers can now source energy in areas where there is no network, thus reducing the concerns surrounding unpredictable energy costs and unstable or overloaded grids.