Net Trading Group NTG AB (publ) ingår avtal med Lightcircle AS om Reverse Take Over (RTO)

Avtal har idag ingåtts mellan Net Trading Group NTG AB (NTG) och Lightcircle AS (LC) om Reverse Take Over (RTO). Avtalet innebär att aktieägarna i LC kommer erhålla 41,8 miljoner nya aktier i NTG genom en emission. Efter transaktionen kommer LC: s aktieägare inneha 73% och NTG: s nuvarande aktieägare 27%.
Avtalet är villkorad av godkännande vid NTGs extra bolagsstämma, som planeras hållas under andra halvan av oktober 2020.

De nuvarande styrelseledamöterna i NTG kommer avgå som ett resultat av transaktionen och kommer ersättas av följande personer från LC som ny styrelse och ledning i NTG:

Morten Revill (series grundare och visionär med bakgrund inom strategi och IP-utveckling, framgång med tekniklicenser till USA, och tidigare managementkonsult för toppledningen i nordiska grupper, inklusive Santander Consumer Bank Nordic om innovationsstrategi).
Stein Bemer (tidigare vice president Scandinavian Airlines Businesses, nuvarande styrelseledamot i norska Flytoget och även erfarenhet från svensk styrelseverksamhet).
Roar Sandvik (Ägare av detaljhandelskedjor / elektronikkedjor, inklusive FotoVideo, Foto.no, fastighetsutveckling och omfattande erfarenhet från svensk styrelseverksamhet)

Nuvarande VD i NTG, Morten Hansson, frånträder som VD och ersätts av LC:s VD Morten Revill. Morten Hansson ställer sig till förfogande som ny styremedlem i NTG för att under en övergångsfas säkra kontinuitet i förhållande till NGM börsen och andra formella förpliktelser.

LC är ett nordiskt teknikföretag som fokuserar på elektroniska konsumentprodukter. Företaget har sitt huvudkontor i Kongsberg, Norge.
Lightcircle har utvecklat, tillverkar och säljer Kokong, världens första appfria, autonoma smarta kontakt, liksom Kokong EV, marknadens första dedikerade smarta kontakt för laddning av en elbil i en vanlig typ av uttag. Företagets unika laddningsteknik har utvecklats för säker, grön, energibesparande laddning av konsumentelektronik (allt från mobiltelefoner till hybrid- / elbilar). Kokong-produkter kan lätt användas av alla, oavsett ålder eller kompetens. Företagets energibesparande och laddningssäkra lösningar är perfekt positionerade för stora megatrender av energi och en grönare miljö. Lightcircle har också flera andra produkter under utveckling och ett mål att skapa ett nytt, nordiskt industriellt äventyr.

Lightcircle har ingått distributionsavtal så att produkterna nu är på väg att rullas ut i de stora elektronikbutikerna i Norden.

Lightcircles innovativa lösningar har redan uppmärksammats globalt:
År 2019 konstaterade BBC World News följande för tittare i 200 länder efter att ha testat produkten:
"Kokong är en av de tjugo nya tekniska produkterna du behöver bry dig om."

Kommentar från VD i Lightcircle AS Morten Revill;
- Jag är mycket nöjd med avtalet med Net Trading Group. Vi har under de senaste tre åren utvecklat våra unika produkter, som nu är redo för fullständig internationell kommersialisering. Tillsammans med Net Trading Group är vi nu bättre rustade att ta marknadsandelar på en solid global marknad. Vår teknik och kvalitet har testats och nu handlar det om att ha tillräckliga resurser för skalning på internationell nivå. Lightcircle syftar till att bidra till miljövänlig och hållbar användning av uppladdningsbar konsumentelektronik. Vårt mål är att alla ska ha Kokong-produkterna hemma, i stugan och på andra håll. Här i Norden är vi redan i full fart på en miljardmarknad, medan den globala marknaden för LC: s nuvarande produkter uppskattas till cirka 60 miljarder.

- Genom detta avtal med NTG får vi tillgång till en bredare och starkare kommersiell plattform för att förverkliga denna vision. Även om jag född i Norge, ligger den svenska industribyggarmentaliteten mig närmast. Jag är mycket nöjd med att företaget nu har kommit så långt att vi kan fortsätta utvecklingen i nästa fas ytterligare i Sverige.

VD Morten Hansson i NTG kommentarer avtalet;
- Jag är mycket glad att vi äntligen kan meddela ett avtal om omvänd förvärv (RTO) av NTG. Under våren och sommaren har vi varit i förhandlingar med ett antal företag och är glada att vi nu äntligen kan genomföra ett avtal som vi tror kommer att säkerställa värde för NTGs aktieägare på längre sikt. LC: s teknik och produktportfölj är imponerande och marknaden förväntas bli mycket stor. Fördelen med LC: s affärsmodell är att försäljningskanalerna är många, marknaden är stor och distributionen passar både på e-handel och i fysiska butiker.

För ytterligare information kontakta Morten Hansson, VD, Net Trading Group NTG AB,
tel: +47 908 44 078,
morten@maxgodis.se

har etablerat en e-handelsplattform för försäljning av FMCG (Fast Moving Consumer Goods) såsom konfektyr, godis, läsk, snacks, vitaminer, hälsokost, djurgodis och andra närrelaterade produkter såsom tex snus.

Tel: +47 908 44 078, www.ntginvestor.se