Net Trading Group NTG AB (publ): Sista dag för handel i BTU

I december 2020 genomförde Net Trading Group NTG AB (publ) (”NTG” eller ”Bolaget”) företrädesemission av Units (varje unit innehåller en (1) aktie och en (1) teckningsoption), i vilken även allmänheten gavs möjlighet att teckna aktier. Genom företrädesemissionen nyemitteras 41 008 175 aktier och NTG tillförs 16,4 MSEK före emissionskostnader som beräknas uppgår till 2,6 MSEK. Sista dag för handel med BTU (Betald Tecknad Unit) är den 8 januari 2021 och utsökningsdag i Euroclear är den 12 januari 2021.

41 008 175 aktier har registrerats hos Bolagsverket och dessa beräknas vara distribuerade till respektive VP-konto/depå den 14 januari 2021. Efter registrering hos Bolagsverket uppgår det totala antalet aktier i NTG till 98 024 525. Aktiekapitalet uppgår efter företrädesemissionen till 5 052 780,47 SEK.

Villkor för teckningsoptioner i sammandrag

Teckningskurs: Innehavare skall äga rätt att, för en (1) innehavd teckningsoption teckna en (1) ny aktie i Bolaget till en teckningskurs uppgående till motsvarande 70 procent av den volymvägda genomsnittskursen för samtliga affärer i Bolagets aktie under perioden 1 december 2021 till 15 december 2021 på NGM Nordic SME. Teckningskursen skall dock lägst uppgå till kvotvärdet (0,052 SEK) och högst 0,600 SEK.

Teckningstid: Teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner kan äga rum under perioden 16 december 2021 till och med 30 december 2021 genom samtidig kontant betalning senast klockan 15:00 den 30 december 2021.

Sista dag för handel: Sista dag för handel med teckningsoptioner beräknas till den 28 december 2021.

Finansiell rådgivare
Göteborg Corporate Finance AB

Emissionsinstitut
Aqurat Fondkommission AB

Morten Revill, VD
tel: +47 41637272,
morten@lightcircle.io

är utvecklare och producent av smarta och unika elektroniska konsumentvaror. Genom dotterbolaget Lightcircle AS marknadsförs Kokong-seriens smarta eluttag.

Tel: +47 41637272, www.ntginvestor.se