Net Trading Group NTG AB har ingått avtal med bostadsförening

Net Trading Group NTG AB har ingått nytt samarbetsavtal med Norges näst största bostadsförening, USBL.

Hyperlänk till USBL: https://www.usbl.no/forside?gclid=CjwKCAiAouD_BRBIEiwALhJH6FhdeJI3PQUwQW_NdAmT4HAbFvnw6V7ry7uI43a5vdEs_lOof4H4bBoCVdoQAvD_BwE

Avtalet stärker bolaget och Kokongs position på bostadsmarknaden.

• Det här är inte bara ett nytt och mycket viktigt avtal för oss, utan det markerar ett skifte där vi nu går direkt in på fastighetsmarknaden. På många sätt passar USBL och Lightcircle varandra som en handske eftersom Kokong-produkter ska erbjudas direkt hem, och jag ser framför mig att samarbetet kommer att utvecklas till ett brett och med USBLs många företag och initiativ, säger Morten Revill, VD för Net Trading Group & Lightcircle AS.
  • USBL har siden etableringen i 1948 blitt en institusjon i Norge. Mye har skjedd siden da, ikke minst at Norge har blitt verdensledende på penetrasjon av elbiler. Tilbakemeldingen vi har fått om at vår smarte billader KOKONG EV er spesielt interessant for USBLs medlemmer er ikke overraskende, men svært gledelig, sier Revill.

USBL har över 100 000 medlemmar och hanterar mer än 60 000 hem. Samarbetsavtalet ska bland annat:

• Göra Kokong-produkter synliga som medlemsförmåner för den enskilda medlemmen
  • Var ett kommunikations- och strategiskt aktivitetsverktyg mot medlemmarna
  • Bygga relationerna mellan Boligbyggelaget, Boligbyggelagets medlemmar och Lightcircle.

- USBL har sedan starten 1948 blivit en institution i Norge. Mycket har hänt sedan dess, inte minst att Norge har blivit världsledande när det gäller genomslag av elbilar. Feedbacken vi fått om att vår smarta billaddare KOKONG EV är särskilt intressant för USBL: s medlemmar är inte förvånande, men mycket glädjande, säger Revill.

Finansiella muskler
Avtalet kommer efter att NTG före jul meddelade att senaste emission blev övertecknad med hela 282,5 procent, där bolaget blev tilfört 16,4 MSEK, före emissionkostnader, av totalt anmäkningar på 32,4 MSEK.

• Att emissionen mottogs så fantastiskt på marknaden var mycket glädjande. Det betyder att vi nu är i stånd att snabbt kunna skalas upp. Våra unika produkter är som skapade för den ständigt ökande efterfrågan på smarta, hållbara och säkra laddningslösningar för elektronikprodukter, säger Revill.

USBL i antal
100 000 medlemmar och Norges nest största bostadsförening
90 000 bostäder på forköpsrätt
500 bostaäder till uthyrning
1 611 bostadsföreningar och delägare som får stöd både ekonomiskt, tekniskt och med juridisk rådgivning
61 718 förvaltade enheter

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Morten Revill, VD,

Telefon: +47 41637272,
E-post: morten@lightcircle.io

Denna information är sådan information som Net Trading Group NTG AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 januari 2021 kl 08.30

Net Trading Group NTG AB (publ) är utvecklare och producent av smarta och unika elektroniska konsumentvaror. Genom dotterbolaget Lightcircle AS marknadsförs Kokong-seriens smarta eluttag.

Net Trading Group NTG AB (publ), c/o Mcon AB, Södra Larmgatan 4, 411 16 Göteborg
Tel: +47 416 37 272, www.ntginvestor.se  www.lightcircle.io

Taggar: