Net Trading Group NTG AB informerar om nytt distributionsavtal med Hjelpmiddelpartner AS

Net Trading Group NTG AB har ingått nytt distributionsavtal med Hjelpemiddelpartner AS, som fokuserar på Välfärdsteknik & Innovativa hjälpmedel och äger www.Velferdsbutikken.no.

- Det är fantastiskt för oss att nu ha ingått ett avtal med Hjelpemiddelpartner. En av våra visioner är att göra livet säkrare och bättre för de flesta, något våra smarta kontakter, som hindrar från brandutveckling, är ett bra exempel på. Detta är vårt första samarbete med en välfärdsaktör, och vi ser stora möjligheter för vägen framåt, säger Morten Revill, VD Net Trading Group.

Hjelpmiddelpartners målsättning är att tillhandahålla branschens bästa utbud av välfärdsteknik och hjälpmedel under de kommande åren.

- Att erbjuda produkter till funktionsnedsatta personer, vilket faktiskt ger dem en bättre vardag, passar perfekt ihop med vår huvudprodukt - Kokong, säger Revill.

Hjelpmiddelpartner har under flera år levererat högkvalitativa hjälpmedel till NAV Hjelpmiddelscentraler och institutioner i Norge.

NAV Hjelpemiddelsentralen har ett överordnat och samordnande ansvar för hjälpmedel för funktionsnedsatta, och är ett resurs- och kompetenscentrum för offentliga instanser och andra som ansvarar för att lösa funktionsnedsattas situation.

NAV förvaltar en tredjedel av den norska statsbudgeten och alla norrmän är brukare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Morten Revill, VD,
Telefon: +47 41637272,
E-post: morten@lightcircle.io

Denna information är sådan information som Net Trading Group NTG AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 december 2020 kl 08.30

Net Trading Group NTG AB (publ) är utvecklare och producent av smarta och unika elektroniska konsumentvaror. Genom dotterbolaget Lightcircle AS marknadsförs Kokong-seriens smarta eluttag.

Tel: +47 416 37 272, www.ntginvestor.se  www.lightcircle.io