Ny VD i Lightcircle AS

Lightcircle AS ('Lightcircle' eller "Företaget"), ett bolag som ägs av GET Group AB, är glada över att ha anställt John Mulholland som ny VD. John Mulholland har en ingenjörsexamen i Electrical & Mechanical Engineering från University of Edinburgh och känner till företagets produkter och verksamhet mycket väl, efter flera år som chef för forskning och utveckling på Lightcircle.

"Jag är glad över att få den här möjligheten i denna spännande fas, då vi tillsammans med GET Group kan bredda våra erbjudanden inom både hållbarhet och säkerhet på nya marknader", säger John Mulholland, ny VD för Lightcircle.

Avgående VD Morten Revill är sjukskriven och påverkas av en utmanande och svår familjesituation, men kommer att vara tillgänglig för Företaget med sin kvarvarande kapacitet.

Informationen är sådan som Get Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 november 2021, kl. 08.00 CET.

För ytterligare information kontakta:

Lars Beitnes, VD

Mejl: lars.beitnes@getgroup.se

Investor Relations: ir@getgroup.se

Om GET Group:

GET Group AB (publ.) (ticker: GETG) är ett investmentbolag med fokus på energi och hållbarhet. Vi skapar världens mest lockande börsnoterade ESG-bolag genom att äga och finansiera de unika teknikbolag som arbetar med energiproduktion och energibesparingar. Vår vision är att aktivt bidra till världens övergång till hållbar energi. GET Group AB (publ), c/o Mcon AB, Södra Larmgatan 4, 411 16 Göteborg. För mer information: www.getgroup.se | www.rock.energy | www.lightcircle.io