Rock Energy undertecknar avsiktsförklaring för ny installation

Net Trading Group AB (”Net Trading Group”) aviseraade idag att deras dotterbolag, Rock Energy Group Limited (”Rock Energy”), har undertecknat en avsiktsförklaring med en norsk livsmedelsproducent. Den nya Rock Energy-anläggningen planeras att utvecklas i samband med kundens nya livsmedelsproduktionsanläggning på Norges västkust. Platsen för klientens nya anläggning har begränsad tillgång till el och förväntas kräva mer än 30 MW energi per år, långt över de traditionella anläggningernas energibehov.

- Rock Energy är mycket glada över denna möjlighet att tillhandahålla hållbar energi till denna miljövänliga kund. Denna avsiktsförklaring återspeglar inte bara det aktiva samarbetet vi har haft med vår kund utan också att Rock Energys teknik kan tillämpas på olika platser och industrier, säger Jan Evenson, VD för Rock Energy.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Net Trading Group AB

E-post: ir@ntginvestors.se

c/o Mcon AB

Södra Larmgatan 4

411 16 Göteborg

Net Trading Group NTG AB (handelssymbol: NTGR) är ett holistiskt nordiskt ESG-företag som äger unik teknik relaterad till energiproduktion och energibesparing via Rock Energy respektive Lightcircle. Vår teknik gör det möjligt för oss att följa kraften genom hela kretsen - från våra kraftverk till våra smarta och unika eluttag. Genom att kombinera produktmixen av både Rock Energy och Lightcircle kan större utvecklare nu skaffa energi i områden där det inte finns något nätverk, vilket minskar bekymren kring oförutsägbara energikostnader och instabila eller överbelastade nät.

www.ntginvestor.se

www.rock.energy