Token uppdatering

Den 1 november 2021 ingick Get Group ett avtal med Hub Culture om att utveckla världens första geotermiska digitala token, varav planen var att dela ut en andel av dessa tokens till bolagets aktieägare. Den februari 2022 meddelade företaget att HubCulture emitterade 100 miljoner tokens til Digital Geothermal Assets Limited , ett helägt dotterbolag till GET Group AB (publ), och att GET Group avser att distribuera en procentandel av dessa tokens till sina aktieägare och lista dessa tokens på Ultra Exchange. Företaget har för närvarande inte mottagit dokumentation som bekräftar ägande i DGA eftersom registreringsprocessen har dragit ut på tiden.

Vidare har detta projekt avslutats för att Bolaget för närvarande vill fokusera på utveckling av geotermiska energiprojekt i Rock Energy AS. Bolaget kommer därför inte att betala de sista kostnaderna som krävs för att emittera ovan nämnda tokens. Bolaget har därför den 9 juni 2022 överlåtit avtalet med Hub Culture genom att bolagets största aktieägare Paschi International Ltd har trätt in som ny part. Bolaget äger därmed inte längre projektet och har därmed inte heller några ekonomiska ansvar eller förpliktelser i förhållande till Hub Culture. Paschi International Ltd har hittills betalat samtliga förfallna kostnader till Hub Culture och träder därför vederlagsfritt in som part i avtalet. Get Group har dock en gratis möjlighet att ta tillbaka det fulla ägandet av Token-projektet under de kommande 3 månaderna genom att täcka de ursprungliga kostnaderna för projektet som betalats ut av Paschi International och eventuellt utestående saldo till HubCulure med avseende på de ursprungliga projektkostnaderna.

För mer information om bolaget, vänligen kontakta:

E-post: ir@getgroup.se

www.getgroup.se

Denna information är sådan som GET Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s  marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners  försorg, för offentliggörande den 13 juni 2022, kl 8.00 CEST.

Om GET Group:

GET Group är ett investeringsbolag med fokus på energi och hållbarhet. Vi skapar världens mest  övertygande börsnoterade ESG-teknikföretag genom att äga och finansiera de unika teknikföretagen  som är engagerade i energiproduktion och energibesparing.

GET Group AB (publ), c/o Mcon AB, Södra Larmgatan 4, SE-411 16 Göteborg www.getgroup.se | www.rock.energy | www.lightcircle.io