• GETTY IMAGES/

NU LANSERAS THINKSTOCK: Ny komplett prenumerationstjänst som kombinerar bilder från Getty Images, Jupiterimages och iStockphoto

Getty Images, Inc, världens ledande leverantör av bilder och annan digital media, lanserar idag en av marknadens mest kompletta prenumerationstjänster för bilder: Thinkstock (www.thinkstock.com) som kombinerar royalty-fria bilder från Getty Images och Jupiterimages med användargenererade bilder från iStockhphoto. Utvecklat för medvetna och professionella mediaköpare, är Thinkstock idag den enda prenumerationstjänsten som erbjuder enastående kvalitet, enkelhet och valuta för pengarna i kombination med ett rättsligt skydd i världsklass.

”Med Thinkstock sätter vi en ny standard för prenumerationstjänster för bilder”, säger Jonathan Klein, VD och en av grundarna till Getty Images. ”Thinkstock kommer att förändra både verkligheten och kundernas syn på bildtjänster. Genom att leverera en enkel och kostnadseffektiv lösning med utmärkt rättskydd är Thinkstock ett av marknadens mest kompletta prenumerationstjänster, med både professionella och användargenererade bilder på ett och samma ställe”.

Thinkstock erbjuder kunderna tillgång till en omfattande samling bilder med unik kvalitet och variationsrikedom och erbjuder alla filstorlekar oberoende av prenumerationstyp. Miljontals utvalda royalty-fria bilder, vektoriserade filer och illustrationer från branschens ledande leverantörer: Getty Images, iStockphoto och Jupiterimages. Genom att kombinera användargenererat material med professionellt tagna bilder kan Thinkstock erbjuda en enorm variation av koncept och motiv som tolkats på ett både originellt och kreativt sätt. Varje vecka lägger Thinkstock till tusentals nya bilder som alla lever upp till de strikta lagkrav Getty Images är kända för.

Med Thinkstocks enkla prenumerationstjänst med breda globala användarrättigheter kan kunderna använda bilderna direkt efter nedladdning. Två abonnemangsalternativ – ett månadsabonnemang för USD 249 (ca SEK 1 699) och ett årsabonnemang för USD 2 499 (ca SEK 16 999) – ger kunderna tillgång till hela Thinkstocks bildbank med möjlighet att ladda ned upp till 25 bilder om dagen eller 750 i månaden. Dessutom kommer Thinkstock inom kort att kunna erbjuda bildpaket från flera tagningar till en kostnad mellan USD 59 (ca SEK 426) och 999 (ca SEK 7 209), perfekt för kunder som har en mindre budget eller behöver bilder till enstaka projekt.

Dagens bildkunder arbetar mot tajta deadlines och därför gör Thinkstocks enkla och användarvänliga sajt, som drivs av Getty Images, det ännu lättare att hitta rätt bild till rätt projekt. Sajten använder Gettys egenutvecklade sökalgoritmer, som med en lista på 140 000 nyckelord ser till att ge bästa resultat, också för komplicerade och konceptuella sökningar.

Men Thinkstock är mer än bara en enkelt och snabbt sätt att hitta rätt bild. Thinkstock erbjuder också rättsligt skydd som en del av alla bildpaket, månads- eller årsprenumeration. För alla bilder som används i enlighet med licensavtalet skyddar Thinkstock sina kunder mot copyright-krav. Man försvarar också, och tar ansvar för, skadeståndskrav upp till USD 10 000 för varje nedladdad bild.

Thinkstock – en välkommen och efterlängtad produkt för svenska och nordiska marknaden

” Alla vinner på nya Thinkstock, som erbjuder en riktigt bra prenumerationstjänst och efterlängtad produkt, förklarar Annica Saltskog ansvarig Getty Images Norden. Förutom användarvänlighet och prisvärd kvalitet ansvarar vi som seriös leverantör på marknaden för kontrollen av att allt material, så att alla som professionellt arbetar med marknadskommunikation kan känna sig helt trygga med innehållet. Om man inte är uppmärksam kan man idag ha en bildprenumeration som till största delen består av foton och bilder inskickade av privatpersoner, bilder som många gånger inte lämpar sig för kommersiell användning och i det finstilta i prenumerationen kan kraftigt begränsa användningsområden och upplagor för att ta några exempel”.

Läs mer om Thinkstock på www.thinkstock.com