Kommuniké från Årsstämma

Report this content

Årsstämma har hållits i AB Geveko den 28 april 2011 på Elite Park Avenue Hotel i Göteborg under ledning av styrelsens ordförande Finn Johnsson. Närvarande vid stämman var 51 aktieägare som represen­terade 26,9% av det totala antalet aktier och 68,5% av röste­talet.

Årsstämman fastställde moderbolagets och koncernens resultat- och balansräkningar. De återfinns i Gevekos årsredovisning för 2010. Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2010.

Årsstämman fastställde utdelning till aktieägarna om kronor 0:- per aktie.

Val av styrelse
Ordinarie ledamöterna David Bergendahl, Klas Dunberger, Finn Johnsson, Åsa Söderström Jerring, Eva Kaijser och Christer Simrén omvaldes. Årsstämman valde Finn Johnsson till styrelsens ordförande.

Arvoden
Årsstämman fastställde arvode till 400 000 kr till styrelsens ordförande och vardera 150 000 kr till ordinarie ledamöter. Årsstämman fastställde fördelning av arvode för kommittéarbete med 3 000 kronor per möte. Årsstämman fastställde att arvode till revisorerna ska utgå i enlighet med för perioden 2008-2011 upprättat avtal och enligt godkänd räkning.

Årsstämman godkände det förslag som lagts fram avseende valberedning.

Riktlinjer för lön och annan ersättning för ledande befattningshavare
Årsstämman godkände styrelsens förslag beträffande riktlinjer för lön och annan ersättning samt andra anställningsvillkor för ledande befattningshavare.

Beslut om personaloptionsprogram
Årsstämman godkände styrelsens förslag beträffande personaloptionsprogram inklusive återköp och överlåtelse av egna aktier.

Göteborg den 29 april 2011
AB GEVEKO (publ)

För ytterligare information: Stefan Tilk, VD och Koncernchef Telefon: 031-3374152, Mobil: 0702 499419

Denna information är sådan som AB Geveko (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/ eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2011-04-29 kl 09.15