Möjlig förändring i ägandet i GGP

Report this content

Riskkapitalfonden Triton Managers IV Limited (Triton), har fått exklusiva rättigheter med syftet att konsolidera det nuvarande ägandet i Global Garden Products (GGP). Triton är för närvarande en minoritetsaktieägare i GGP. Exklusiviteten till Triton har givits av GGPs Exit Committee i samband med den så kallade “exitprocessen” där man arbetat med GGPs nuvarande ägarstruktur sedan april i år.

Exklusivitetsavtalet utgör ett viktigt steg framåt i exitprocesen, när det gäller att tillvarata GGPs och dess ägares intressen. Samtidigt stöder det GGPs redan fattade beslut i fråga om allokering av tillverkningen, liksom GGPs strategi att fortsatt ha en ledande roll på den Europeiska marknaden för gräs och trädgårdsprodukter.

Exklusivitetsavtalet är ett resultat av ett 6 månaders intensivt arbete där den finansiella rådgivaren Lazard har assisterat.

För ytterligare information, kontakta:

Georg Metz
Chief Executive Officer
GGP ITALY S.p.A.

Mob + 39 335 1996166
Georg.Metz@ggp-group.com

GGP är en ledande tillverkare av gräsklippare och annan kraftutrustning för trädgårdsbruk, med 1 100 anställda. Koncernen har över 80 års marknadserfarenhet och välkända konsumentvarumärken – Stiga, Alpina, Mountfield, Atco och Castelgarden. GGP är även en betydande kontraktstillverkare. GGP har närvaro i cirka 100 länder över hela världen och har helägda kommersiella dotterbolag och representation på de flesta större marknader i Europa.