Kommuniké från extra bolagsstämma

På Global Health Partners extra bolagsstämma idag den 27 november beslutades följande: • Optionsprogram till anställda inom Global Health Partner koncernen Styrelsens förslag till beslut om emission av teckningsoptioner och vederlagsfria teckningsoptioner som ska användas till ett optionsprogram riktat till anställda inom Global Health Partner koncernen godkändes. Beslutet innebär att nyckelpersonal inom koncernen erbjuds investera i teckningsoptioner i Global Health Partner med en löptid om 3 år och ett lösenpris på 16 SEK. Optionerna prissätts enligt den allmänt vedertagna värderingsmodellen Black & Scholes. För varje tecknad option erhåller den anställde vederlagsfritt ytterligare 0,5 teckningsoption. Dessa vederlagsfria optioner kan endast lösas in efter 3 år och kräver att den anställde kvarstår i anställning inom Global Health Partner koncernen. • Styrelsens förslag till beslut om riktad emission av aktier Styrelsens förslag till beslut om riktad emission av aktier genom betalning med apportegendom godkändes. De emitterade aktierna utgör en del av betalningen för 49% av aktierna i dotterbolaget Nordic Dental Holding AB. Göteborg 27 november 2009 Styrelsen