Utnyttjade och utställda köpoptioner

Report this content

Global Health Partners VD Per Båtelson och vice VD Johan Wachtmeister har utnyttjat befintliga köpoptionsavtal och förvärvat 527 444 respektive 527 445 aktier i Global Health Partner. Utställare var ett antal av Global Health Partners aktieägare, huvuddelen av Metroland BVBA, och lösenpriset var 75 pence, motsvarande cirka 8,75 SEK. Aktieinnehavet för Per Båtelson (inkl. närståendes innehav) uppgår efter transaktionen till totalt 3 814 044 aktier. För Johan Wachtmeister uppgår motsvarande siffra till 4 378 931 aktier. Totalt antal aktier i Global Health Partner uppgår till 64 816 074. Ägarandelen för Per Båtelson uppgår därmed till 5,9% och för Johan Wachtmeister till 6,8%. Vidare har Per Båtelson och Johan Wachtmeister ställt ut vardera 75 000 köpoptioner i Global Health Partner på marknadsmässiga villkor till bolagets Chief Operating Officer, Ann-Sofi Lodin. Löptiden är 3 år och lösenkursen 16,00 SEK per aktie. Göteborg 1 september 2009 Global Health Partner AB (publ)