Giftstory satsar på personliga presenter och lanserar ny produkt på svenska marknaden

Report this content

Webbshopen Giftstory har tillsammans med den svenske illustratören Ola Gustafsson tagit fram personliga tallriksunderlägg för barn – en helt ny produkt på den svenska marknaden. Kunden väljer själv hur motivet ska se ut utifrån ett antal olika parametrar såsom hudfärg, ögon, näsa, mun, hårfärg, frisyr mm. Därtill väljs bakgrundsfärg och namnet på barnet. Tallriksunderlägget levereras hem efter en dryg vecka.

Personliga presenter blir allt populärare i djungeln av leksaker. Det kan vara det lilla extra som barnet får stor glädje av. Med det personliga tallriksunderlägget kan barnet direkt hitta till sin plats vid matbordet. Det är också förknippat med en viktig stund på dagen då familjen samlas kring måltiden.

Just nu satsar vi på att utveckla vårt sortiment med personliga produkter där det idag bl a erbjuds brodyr och gravyr. Men allt fler produkter kommer att utvecklas i samarbete med olika samarbetspartners. Först ut är nu alltså de personliga tallriksunderläggen. Vi är väldigt stolta över vårt samarbete med Ola Gustafsson och är glada att nu kunna presentera vår första produkt i en hel serie”, säger Louise Plyhm Ståhl, grundare av Giftstory.

Ola Gustafsson
är en etablerad illustratör som gör allt från omslag, illustrationer till barn- och ungdomsberättelser för digital publicering och tryck. Ola har fått fina priser – både för barnböcker och som nyhetsillustratör. http://olagustafsson.com

Länk till produkten: https://giftstory.se/produkt/personligt-tallriksunderlagg-dop

Louise Plyhm Ståhl berättar:
”Efter flera år inom varumärkes- och designbranschen såg jag möjligheten att uppfylla min dröm om att starta eget. Jag upptäckte en lucka i e-handelsbranschen, som jag tror kommer att förändras till förmån för mindre aktörer. De stora aktörerna presenterar för mycket information, man behöver helt enkelt någon som sållar i det stora utbudet. En sådan aktör vill jag att mitt bolag Giftstory ska vara, en webbutik där du vet att du får ett bra urval och själv slipper leta i timmar. Det ska vara enkelt att hitta unika presenter till ett bra pris och dessutom få det hemskickat direkt i brevlådan. Utseendet och känslan för produkten är mycket viktiga och därför tar jag i stort sett alla produktbilder själv - i hemmiljö med barn, kusiner och grannbarn som modeller. Som utbildad copywriter försöker jag också skriva mer målande om produkterna än vad som är brukligt för en vanlig produktbeskrivning. Detta för att ge kunden en personlig upplevelser”.

För mer information, vänligen kontakta:

Louise Plyhm Ståhl
E-post:
louise@giftstory.se

Giftstory
grundades 2015 av entreprenören och tvåbarnsmamman Louise Plyhm Ståhl. Webbshopen lanserades under februari 2016 och erbjuder huvudsakligen doppresenter och presenter till små barn. https://giftstory.se

Taggar:

Snabbfakta