Fastnet- og mobiltelefon integreres over samme net

​Gigaset introducerer en ny funktion, link2mobile, som forbinder mobiltelefoni med fastnettet via Bluetooth. Den nye teknik kommer til at ændre vores telefonvaner. De første modeller med link2mobile-teknik er de nye kontortelefoner DX800A og DL500A. Det betyder, at de to telefoniverdener nu integreres med hinanden på en helt ny måde.

Ett inkommande mobilsamtal överförs blixtsnabbt via Bluetooth till kontorets telefonsystem och kopplas upp på din bordstelefon. Nu er det slut med stresset at rode rundt i lommer eller håndtasker efter din mobiltelefon, for din kontortelefon på bordet står, hvor den altid står. Med et enkelt tryk på en knap på din stationære telefon (Gigaset DX800A og DL500A), opfanger du mobilsamtalen og kan besvare den lige dér, hvor du befinder dig det det øjeblik. Men udgående samtaler fra en stationær telefon kan også forbindes og gennemføres via mobilnettet. Det betyder, at du kan optimere dine telefonomkostninger. Link2mobile funktionen ger det lilla kontoret eller hemmet denna nya valfrihet, t.ex.:

1. Välj det fasta nätet för utlandssamtal eller tjänster med betaltjänster, de är ofta betydligt billagare via det fasta nätet.
  2. Där mobiloperatören erbjuder rabatter för samtal som sker inom deras eget nät har du ett annat alternativ, nämligen att ringa från din kontorstelefon via dessa GSM nät och därmed spara pengar. Denna valfrihet har tidigare inte varit möjlig men är nu en realitet tack vare den nya funktionen link2mobile.

Smarte funktioner
Link2link erbjuder också en rad andra smarta funktioner. Når du vender tilbage til kontoret fra et møde med en mobil med tomt batteri, eller hvis der er dårlig dækning i den del af kontoret, hvor du kommer til at opholde dig, er der en smart løsning på disse problemer. Du kan lægge din mobil til opladning et sted, hvor der er god forbindelse. Dit mobilbatteri bliver ladet op, og du kan roligt vende tilbage til din plads på kontoret, hvor din Gigaset-bordtelefon nu tager imod alle indkommende opkald, der foretages til din mobil. Mobilen kan till och med ligga utom synhåll och ändå kommunicera med din Gigaset telefon via Bluetooth (räckvidd för Gigaset telefonen är upp till 50 meter inomhus, respektive 300 meter utomhus).

Mere ergonomisk/økonomisk telefoni
Link2mobile för samman det bästa av två världar. Det er langt mere ergonomisk at ringe fra en trådløs Gigaset-kontor- og/eller privattelefon sammenlignet med de fleste mobiltelefoner. Håndsættet behøver ikke kunne være i en lille lomme. Det betyder, at den kan have både betydeligt større og tydeligere knapper og betydeligt bedre lydgengivelse på grund af bedre komponenter, så du vil tydeligt kunne mærke forskel. Det giver både mere ergonomisk og bekvem håndtering sammenlignet med de fleste mobiltelefoner. Og takket være Gigasets strømbesparende ECO DECT-teknik er både strømforbrug og dermed bestråling desuden betydeligt lavere sammenlignet med en mobiltelefon. En fordel, du kan sætte pris på både derhjemme og på det lille kontor. Det er et faktum, at Gigasets ECO DECT-teknik reducerer bestrålingen med 80 %, hvis telefonen er i ECO-tilstand. Når der ikke er en samtale i gang, sættes håndsættet og basisstationen i hviletilstand, hvilket betyder, at der ikke afgives nogen form for stråling (0 %). Enheden aktiveres med det samme, når du modtager en samtale.

Enkel synkronisering mellem computer og telefon
Alla personliga och professionella kontakter kan synkas mellan Gigasets nya telefoner och din PC. Det er let ved hjælp af det indbyggede program QuickSync. Adresseoplysninger fra mobiltelefonen importeres via Bluetooth i vCard-format. Gigaset DX800A og DL500A har plads til op til 500 kontakter. Du kan også tilføje et billede eller andet profilfoto af dem, der ringer, til adressebogen. Begge modeller har internetadgang via et netværkskabel og en pc. Og når telefonen altid er forbundet til internettet, åbner der sig en helt ny verden, som giver telefoni en helt ny dimension med en række nye muligheder. Blandt andet tilbydes en række forskellige, gratis tjenester fra Gigasets egen portal Gigaset.net (
www.gigaset.net). Ikke mindst fri adgang til internetbaserede telefonbøger, hvor du kan finde praktisk talt alle telefonnumre i verden. Identifikation af, hvem der ringer, samt tilhørende kontaktoplysninger vises straks på telefonens display. Desuden tilbydes andre tjenester, f.eks. vejrudsigter og nyhedsopdateringer via RSS-flows og meget andet. Og opdatering af Gigaset-telefonernes egen software sker via Gigaset.net. Er brugerens computer ikke tændt, kan vedkommende blive underrettet om indkommende e-mails via telefonens display.

Kommunikation til alle behov
Gigaset DL500A är avsedd för analoga fasta nät men Gigaset DX800A klarar både ISDN, analoga nät samt VoIP. Det er et faktum, at den håndterer ti forskellige ISDN MSN-numre, en GSM-forbindelse og seks SIP-konti - dvs. 17 forskellige telefonnumre i alt, som alle let kan håndteres fra telefonen. Helt konkret indebærer det, at du kan håndtere fire samtaler samtidigt via ISDN og to via IP - via en normal DSL/ISDN-forbindelse. Begge modeller har indbygget telefonsvarer, hvor svarmeddelelsen kan tilpasses individuelt til tre forskellige telefonnumre.

Pris og tilgængelighed
Lanceringen finder sted i løbet af november 2010, og butiksprisen forventes at være 2195 kr (DX800A). 1295 kr (DL500A).

Gigaset DX800A all in one

Pressekontakt:
Hvis du vil have flere oplysninger, presseprøver eller teksteksempler, kan du kontakte:
Titti Hagenfeldt, Marketingchef
Gigaset Communications Sweden AB, e-mail: titti.hagenfeldt@gigaset.com +46 73-982 95 34

Gigaset Communications GmbH er en af verdens største producenter af trådløse telefoner og klart førende inden for DECT-telefoner på det europæiske marked. Virksomheden har hovedkontor i München og udvikler, fremstiller og distribuerer kvalitetsprodukter under brandet Siemens Gigaset. Virksomhedens portefølje inkluderer telefoner med fast netværk og Voice over IP-udstyr. Det primære produktionsanlæg er beliggende i Bocholt, Tyskland, hvor Gigaset-produkterne fremstilles efter de strengeste kvalitets- og miljømæssige standarder. Gigaset Communications is a licensee of the Siemens trademark.

Yderligere pressemeddelelser kan downloades på http://www.gigaset.com/press

Du kan læse mere om Gigaset Communications på http://www.gigaset.com

Gigaset Communications GmbH is an ARQUES Industries AG (http://www.arques.de) company.

Taggar: