Gigaset Maxwell 10: Android-skrivbordstelefon för professionell användning

Stockholm, 18 november 2014 – Gigaset pro lanserar nu Maxwell 10 – en IP-baserad HD-videotelefon med pekskärm och Android 4.2 som kombinerar företagens behov med den moderna teknikens möjligheter. Med ett stort utbud appar och enkel åtkomst till information och databaser har Maxwell 10 en självklar plats på skrivbordet hos såväl stora som små företag.

– Gigaset kan affärstelefonimarknaden som ingen annan och vet vad som är viktigt och vad som krävs. Vi har nu införlivat vår långvariga erfarenhet i en helt ny skrivbordstelefon som blir centralpunkten i företags kommunikationsinfrastruktur. Lanseringen av Maxwell 10 blir ett stort steg framåt för modern företagstelefoni, säger Peter Merkell, talesperson för Gigaset pro Sverige.

Maxwell 10 har en 10-tums pekskärm och ett intuitivt och användarvänligt gränssnitt, vilket gör enheten lättanvänd och vidarekoppling av samtal till en barnlek. Enheten passar alla typer av företag och är idealisk för såväl det mindre telefonmötet som den större konferensen. För den med hemmakontor blir den ett perfekt komplement till det smarta hemmet.

Maxwell 10 är utrustad med inbyggd HD-kamera (720p), inbyggd mikrofon, tre högtalare och HD-ljud, vilket gör telefonsamtalet så nära man kan komma ett fysiskt möte. Vid konferenssamtal med ett större antal deltagare finns en extra högtalare att ansluta.

Android 4.2 gör ger tillgång till ett stort utbud av appar och Microsoft Office-appen det möjligt att visa presentationer, kalkylblad och dokument direkt på Maxwell 10. Adressböcker, e-postkonton och CRM-filer kan lätt synkroniseras med exempelvis en smartphone eller surfplatta. Det går också enkelt att installera sina egna affärsapplikationer och integrera Maxwell 10 i företagsnätverket.

Designen har ägnats stor omsorg vilket resulterat i en elegant enhet, tillgänglig med detaljer i allt från äkta skinn till en naturlig träfinish. En vänsterhänt användare kan dessutom installera luren på andra sidan enheten för mer naturlig och bekväm användning.  Det finns även en sladdlös modell som minimerar det klassiska trasslet av sladdar på skrivbordet.

Gigaset planerar att i framtiden lansera Maxwell 10 i andra storlekar.

Tillgänglighet
Maxwell 10 finns tillgänglig hos officiella återförsäljare från och med november 2014. Sladdmodellen har ett rekommenderat pris på 5 250 SEK (ex moms) och den trådlösa modellen på 5 980 SEK (ex moms). I priset ingår basen, skärmen samt en trådbunden eller trådlös handenhet. Dessa delar samt väggfäste säljs även separat. Mer information finns på www.explore-maxwell.com

Produktspecifikationer

• 10,1-tums HD-pekskärm med intuitivt användargränssnitt
  • Trådbunden eller sladdlös handenhet för både vänsterhänta och högerhänta
  • Upp till 12 SIP-konton (Session Initiation Protocol)
  • Android 4.2-plattform
  • Integrerad HD-kamera (720p), ytterligare extern kamera som tillval
  • Video och ljud i HD
  • Integrerad mikrofon
  • Tre högtalare: en bas, två diskant
  • Anslutning för extern konferenshögtalare (t.ex. Gigaset disk)
  • Öppen plattform för egna affärsapplikationer
  • Integrerad WiFi-klient, Bluetooth och DECT
  • Professionell konfigurering med autoprovisionering (zero-touch, dvs utan någon egen insats)
  • Gigabit Ethernet (10/100/1000) med 2-portars switch
  • Power over Ethernet (PoE) integrerat som standard
  • Intern telefonbok för upp till 10 000 telefonnummer.
  • Åtkomst till molnbaserade telefonböcker (Google contacts, LDAP, MS Exchange)
  • Åtkomst till fler än 975 000 appar i Google Play
  • Kompatibel med hörapparater