Gigaset ny officiell partner i Ascot och Royal Ascot

Gigaset Group har tillkännagivits som en ny officiell partner till den världsberömda elitarenan för hästkapplöpning - Ascot Racecourse.  Som en ledande partner till Ascot Racecourse kommer Gigasets varumärke att synliggöras under Ascots hela hästkapplöpningssäsongen, inklusive ikoniska Royal Ascot.  Partnerskapet mellan Ascot Racecourse Limited och Gigaset kommer inledningsvis att löpa fram till slutet av 2019.

Ascot Racecourse Limited tillkännager att det framstående telekommunikations- och hemelektronikvarumärket Gigaset är officiell partner med omedelbar verkan.

Ascot Racecourse är en elitearena för hästkapplöpning i Storbritannien och hem för Europas främsta hästsportevenemang: Royal Ascot. Med 160 års tradition vad gäller telefontillverkning och hemelektronik på Gigaset har de bägge parterna mycket gemensamt: en passion för sitt arv och för att bevara sina viktiga kärnvärden utan att stå still. De två är också synonyma med stil och elegans – vid Royal Meeting går mode hand i hand med hästkapplöpning och hos Gigaset är elegant och tidlös design grundläggande produktegenskaper.

– Gigaset är mycket stolta över att vara officiell partner i Ascot och Royal Ascot. Detta partnerskap inleder en ny fas i Gigasethistorien när vi går vidare för att utveckla fler smarta teknikprodukter, inklusive mobila enheter och smartphones. Ascot och Gigaset har mycket gemensamt, som hur bägge organisationerna blandar tradition med modernitet och delar en passion för kvalitet och stil, säger Charles Fränkl, CEO på Gigaset.

Det officiella partnerskapet innebär att Gigasets varumärke exponeras på Ascot Racecourse under hela året, bland annat vid Royal Meeting i juni, där en företrädare för Gigaset kommer att presentera en pristrofé till ägarna av en av de vinnande hästarna.  Gigaset sponsrar även två tävlingar vid andra evenemang senare i år: "Gigaset International Handicap Stakes" som startar den 25 juli 2015 och "Cumberland Lodge Stakes" som kommer att hållas den 3 oktober år 2015.

I en kommentar välkomnar Guy Henderson, verkställande direktör för Ascot Racecourse Limited, det nya partnerskapet:

– Vi är mycket glada över att idag få göra detta tillkännagivande. Ascot handlar om exceptionella krav på elegans och traditionella värden, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det mesta av de moderna tekniska framstegen, till gagn för våra besökare. Gigaset speglar vår egen filosofi, med ett engagemang för högkvalitativ teknik i kombination med framåttänkande.

För ytterligare pressinformation kontakta:

Nick Smith
Head of Communications
Ascot Racecourse
Berkshire
SL5 7JX
Storbritannien
nick.smith@ascot.co.uk

Stefan Zuber
Head of Corporate Communications & Investor Relations
Gigaset AG
Hofmannstrasse 61
81379 München
Tyskland
+49 (0)89 444456-866
info.press@gigaset.com

Om Ascot Racecourse
Ascot Racecourse, grundat år 1711 är elitearena för hästkapplöpning i Storbritannien och hem för Europas främsta hästsportevenemang: Royal Ascot.

The Royal Meeting, som äger rum varje år i mitten av juni, visar upp de bästa hästarna i världen och sammanför mästare från alla kontinenter.Royal Ascot är ett tillfälle som inget annat i idrottskalendern. Även om det bevisligen är en hyllning till hästkapplöpning när den är som bäst är det också ett socialt tillfälle, genomsyrat av historia och synonymt med stil och ståt.

Under var och en av de fem tävlingsdagarna anländer Drottningen i en kunglig procession längs kapplöpningsbanan med sina gäster, fullt synliga för upp till 80 000 åskådare.

I hjärtat av Royal Ascot ligger det kungliga området, som liksom traditionen med den kungliga processionen har anor som går tillbaka till början av 1800-talet och George IV:s regeringstid. Inom detta område råder en strikt och formell klädkod för både kvinnor och män.

För bokning av biljetter, besök www.ascot.co.uk eller ring 0844 346 3000.

Om Gigaset

Gigaset AG i München är ett internationellt företag inom kommunikationsteknik. Företaget är marknadsledande i Europa inom DECT-telefoner. Premiumleverantören är även världsledande, med cirka 1 400 anställda och säljaktiviteter i runt 70 länder. Under namnet Gigaset pro fortsätter företaget att utveckla och marknadsföra innovativa företagstelefonilösningar för små och medelstora företag. Företaget verkar även i området smarta hem. Banbrytande, molnbaserade produkter och lösningar för smarta hem utvecklas och marknadsförs under namnet Gigaset elements.

Gigaset AG är noterat på Deutsche Börses Prime Standard, vilket innebär högsta tänkbara krav på transparens. Största aktieägare är Goldin Investments Pte. Ltd. från Singapore. Aktierna handlas på Frankfurtbörsen under symbolen "GGS" (ISIN: DE0005156004).

Gigasets företagsblogg: http://blog.gigaset.com

Gigasets hemsida: http://www.gigaset.com