Gigaset presenterar den nya perfekta familjetelefonen

Stockholm, 18 juni 2013 – Med nya C620 har Gigaset skapat en produkt som uppfyller familjens högt ställda krav. Den välutrustade C620 är den perfekta familjetelefonen, med snabbknappar för babymonitor, samtalsskydd och stör ej-funktion, ovanligt lång samtals- och standbytid samt en stor färgskärm.

Gigaset C620 är den smarta familjetelefonen som erbjuder en mängd olika funktioner som är särskilt anpassade efter familjens behov. Den har bland annat en babymonitor och ovanligt lång samtals- och standbytid – allt detta i en elegant och kvalitativ designtelefon som redan vunnit International Forums produktdesignpris år 2012.

Gjord för föräldrar

För föräldrar är barnens säkerhet högsta prioritet. Gigaset C620 hjälper dem med detta genom de praktiska säkerhets- och bekvämlighetsfunktionerna. Tack vare den integrerade babymonitorn är föräldrarna alltid i kontakt med barnens rum. Allt sker genom två handenheter i olika rum. När ljudnivån når en viss gräns ringer telefonen automatiskt upp ett fördefinierat handenhetsnummer eller externt nummer. Via snabbtelefonfunktionen kan barnet höra föräldrarnas röst direkt. När direktsamtalsfunktionen (eller babysamtalsfunktionen) aktiveras rings ett fördefinierat nummer upp oavsett vilken knapp man trycker på. Vilken knapp barnet än trycker på rings alltid samma nummer upp.

En praktisk stör ej-funktion och ett hållbart tänk

För att du ska få mer tid till det som är viktigt, nämligen familjen, har vi gjort det ännu enklare och mer intuitivt att använda nya Gigaset C620. En av de viktigaste funktionerna, stör ej-funktionen, kan aktiveras med en enda knapptryckning.

Stör ej-funktionen finns till för att blockera anonyma samtal eller för att tysta samtal som inte visas på nummerpresentatören. Dag-/nattläget inaktiverar ringsignalen vid en förinställd tidpunkt. Undantag görs för upp till 15 förprogrammerade nummer, så att viktiga samtal alltid kommer fram. Med listan för blockade nummer avvisas oönskade samtal eller visas endast på skärmen, utan ljud.

Modellen C620 är utrustad med Gigaset ECO Mode och ECO Mode Plus. Genom att aktivera ECO Mode minskar basstationens sändningseffekt med 80 %. Med ECO Mode Plus blir telefonen helt strålningsfri i standby-läget.

Gigaset C620 kommer att finnas tillgänglig från och med slutet av september för SEK 595.- (rek. pris). Produkten finns i svart eller vitt.

För mer information, kontakta:

Gigaset   Communications Sweden AB
  Tel: 08 122 021 04
  E-post: titti.hagenfeldt@gigaset.com

Spotlight   PR
  Sofia Stjernqvist
  E-post: sofia.stjernqvist@spotlightpr.se

Gigaset Communications GmbH är ett internationellt verkande företag inom området kommunikationsteknologi. Företaget är marknadsledande i Europa när det gäller DECT-telefoner och är världens näst största tillverkare av trådlösa telefoner. Gigaset har sitt huvudkontor i München, har cirka 1 700 anställda och finns representerade i fler än 70 länder. Företagets produktportfölj innehåller fasta telefoner och enheter för Voice Over IP samt telefonsystem och har ett sortiment anpassat såväl för privatpersoner som för företagsmarknaden. Därtill erbjuder företaget även kommunikationslösningar för hemmanätverket. Den primära produktionen sker i Bocholt, Tyskland, där Gigasets produkter tillverkas under rigorösa kvalitets- och miljökrav. För mer information, besök http://gigaset.com/se.