Gigaset SL450 – sladdlös telefon för kvalitetsmedvetna

Gigaset lanserar nu en ny sladdlös telefon – SL450. Telefonen har hög ljudkvalité, en extra stor adressbok och en väl tilltagen färgskärm på 2,4 tum.

Den stilrena Gigaset SL450 kommer med en solid aluminiumram och den hittills största TFT-färgskärmen på 2,4 tum (50 x 38 mm) bland Gigasetfamiljens sladdlösa telefoner med knappar. SL450 kommer i två varianter: Som en traditionell DECT-telefon samt som en universell handenhet, SL450HX, för att komplettera DECT-basstationer och routrar.

Med sin stilrena och gedigna metallram och goda ljudkvalitet är SL450 en sladdlös telefon i premiumklassen när det gäller såväl design som akustik.

– Vår SL-serie förenar högkvalitativa material och förstklassig ljudupplevelse med praktiska och användarvänliga funktioner för dagligt bruk. Med Gigaset SL450 följer vi upp framgången med SL400, säger Titti Hagenfeldt, Marketing Manager Nordics på Gigaset.

Rejäl adressbok
Den stora adressboken (för upp till 500 kontakter) gör det möjligt att lagra upp till tre telefonnummer per kontakt och har även en födelsedags-påminnelsefunktion. Då kontakterna sparas som elektroniska telefonkort (vCard) kan befintliga vCards enkelt överföras från en smartphone eller dator till det fasta systemet via WLAN, Bluetooth 2.0 eller mikro-USB-anslutningen.

Optimerad ljudkvalitet
Tack vare telefonens separata högtalare, som följer full duplex-standard, och fyra högtalar-profiler för individuell justering av akustiken kan även högtalarsamtal hålla hög ljudkvalitet. Därtill kan ett headset, med olika handsfree- och headsetprofiler, anslutas via Bluetooth 2.0.

Skräddarsydd samtalsavisering
Gigaset SL450 uppmärksammar användaren på inkommande samtal via sin stora skärm, antingen tillsammans med nummer eller namn eller, tack vare Picture CLIP, med ett foto på den som ringer. Missade samtal uppmärksammas på displayen och en upplyst meddelandeknapp och anonyma samtal (samtal utan CLIP) syns endast visuellt. Bilder och ringsignaler kan laddas ner i exempelvis BMP- eller MP3-format. Tidsstyrd inaktivering av ringsignalerna är möjlig med det integrerade dag/nattläget, medan samtal från fördefinierade VIP-kontakter fortfarande indikeras med ringsignal vid behov.

SL450HX - universell handenhet
Nya SL450HX ingår i en serie med universella handenheter som inte bara fungerar på Gigasets basstationer. De fungerar även utmärkt med routrar som har konventionellt DECT-protokoll liksom med sådana som överensstämmer med CAT-iq-standarden. Viktiga funktioner i detta sammanhang är tillgången till routrarnas interna telefonkataloger, förteckningar över inkommande, utgående och missade samtal och driften av routerns telefonsvarare. Detta gör SL450HX till ett premiumalternativ bland systemtelefoner från routerleverantörer. Mer information, om användning tillsammans med olika routermodeller, finns på Gigasets kompatibilitetswebbplats.

Pris och tillgänglighet
Gigaset SL450 och SL450HX finns till försäljning under Q1/2016 i Gigasets webbshop samt hos våra återförsäljare till ett uppskattat försäljningspris på 1 299 SEK inkl moms.

För mer information, kontakta:
Gigaset communications Sweden AB
Tel: 08 122 021 04
E-post: titti.hagenfeldt@gigaset.com

För högupplösta produktbilder och testexemplar, kontakta:
Sofia Stjernqvist
E-post: sofia.stjernqvist@spotlightpr.se

Gigaset AG, München, är ett internationellt verksamt företag inom kommunikationsteknik. Företaget är marknadsledande i Europa när det gäller DECT-telefoner, Premiumleverantören är även världsledande, med cirka 1 300 anställda och säljaktiviteter i runt 70 länder. Under namnet Gigaset pro fortsätter företaget att utveckla och marknadsföra innovativa företagstelefonilösningar för små och medelstora företag. Företaget verkar även i området smarta hem. Banbrytande, molnbaserade produkter och lösningar för smarta hem utvecklas och marknadsförs under namnet Gigaset elements. Tillsammans med Singaporebaserade Goldin Fund Pte. Ltd driver företaget även Gigaset Mobile, som är verksamt inom segmenten mobiltelefoni, smartphones och tillbehör.

Gigaset AG är noterat på Deutsche Börses Prime Standard, vilket innebär högsta tänkbara krav på transparens. Aktierna handlas på Frankfurtbörsen under symbolen "GGS" (ISIN: DE0005156004). För mer information, besök: http://www.gigaset.com/se_se/