• Gigaset/

Gigaset utökar sin produktfamilj med Gigaset E310 – en ergonomisk och lättanvänd hemtelefon

Gigaset stärker sitt utbud av hemtelefoner med den ergonomiska och lättanvända telefonen Gigaset E310. Telefonen har stora och tydligt upplysta knappar och display med hög kontrast och stora tecken. Detta tillsammans med ett justerbart ljud gör Gigaset E310 idealisk för den äldre publiken eller användare med nedsatt syn, hörsel eller rörelseförmåga.

Med sin nya knapptelefon E310 önskar Gigaset säkerställa behoven hos alla familjemedlemmar – ung som gammal. Telefonens tydligaste kännetecken är de stora, starkt upplysta tangenterna med distinkt tryckpunkt som gör dem enkla att använda. Den grafiska displayen med vit bakgrundsbelysning och hög kontrast gör också att siffror, ikoner och funktioner syns klart och tydligt. Kontrasten har nio nivåer och texten kan ändras till extra stor, om så önskas.

Vid utformningen av ljudet har Gigaset använt sig av resultat från hörselforskning, vilket har resulterat i ett klart ljud, en accentuerat volym och ett frekvensområde som kan ställas in i två nivåer för att säkerställa att samtal hörs tydligt i alla lägen.

Justerbart ljud: Perfekt ljud och hög volym
Gigaset E310 har utrustats med två ljudprofiler som erbjuder olika frekvensområden för ljudåtergivning. Detta eftersom vissa personer hör bättre i det högre än i det lägre frekvensområdet och andra uppfattar djupa toner bättre. Ljudfunktionen har designats för att vara idealisk även för personer med hörapparat.

Den inbyggda högtalaren erbjuder ett klart ljud och tydlig volym. Volymen kan också enkelt vridas upp under ett pågående samtal genom en förstärkningsfunktion. Telefonen återställs sedan automatiskt till den valda standardnivån, efter att samtalet har avslutats. Gigaset E310 har också en handsfreefunktion med separat högtalare.

Enkel att använda: Tydlig, textbaserad menystruktur
Den textbaserade menyn i Gigaset E310 presenterar alla funktioner tydligt och gör det enkelt att navigera i menyn. Tydligt läsbara och begripliga beteckningar tar snabbt användarna till den funktion de vill använda. Sifferknapparna 2 till 9 och 0 kan tilldelas telefonnummer för att möjliggöra snabbuppringning till viktiga kontakter, genom att trycka och hålla ned aktuell knapp, utan att behöva bläddra i telefonboken. Därtill finns den elektroniska telefonboken för övriga kontakter.

Ergonomisk men ändå elegant
Gigasets designers har lyckats med bedriften att ta fram en telefon som både är ergonomisk och elegant – telefonen har en halkfri yta och mönstrat grepp på sidorna, samtidigt som den har ett formspråk typiskt för Gigasettelefoner. Gigaset E310 finns i två olika färger – ljusgrå eller antracit.

Priser och tillgänglighet
Gigaset E310, med basstation och handenhet, finns nu ute i butik och säljs till ett uppskattat pris på 500 SEK (inkl. moms).

Presskontakt:
Gigaset communications Sweden AB
Mobil: 0739-829534
E-post: titti.hagenfeldt@gigaset.com

Gigaset Communications GmbH är en av världens största tillverkare av trådlösa telefoner och marknadsledande i Europa när det gäller DECT-telefoner. Gigaset har sitt huvudkontor i München och utvecklar, tillverkar och distribuerar högkvalitativa produkter. Företaget har en produktportfölj som innehåller fasta telefoner och enheter för Voice Over IP samt telefonsystem.  Den primära produktionen sker i Bocholt, Tyskland, där Gigasets produkter tillverkas under rigorösa kvalitets- och miljökrav. För mer information, besök http://gigaset.com/se/sv/pages/index.html.

Fler pressmeddelanden kan laddas ned från http://www.gigaset.com
Mer om Gigaset Communications och Gigaset Pro finns att läsa på http://www.gigaset.com