Lyxig kvalité och avancerad teknik i läckert format

Gigaset SL400 sticker ut från mängden med sin lyxiga design där både hölje och knappsats är av metall. Det här är Gigasets tunnaste och mest exklusiva modell hittills. Under det eleganta metallhöljet ryms den senaste tekniken med alla de funktioner som den mest kräsne användare kan förvänta sig av en toppmodell från Gigaset.

Den tunna smidiga handenheten av metall ligger perfekt i handen och trots telefonens lilla format finns en stor knivskarp färgskärm som ger en snabb och tydlig överblick. Mycket arbete har lagts ned på att utveckla knappsatsen så att varje tangent reagerar exakt och precist vilket ökar användarvänligheten. Att nå telefonens olika funktioner är enkelt tack vare en 5 vägs navigationsknapp och en strukturerad ikonbaserad meny. Gigaset SL400 har bluetooth för trådlöst headset, vibrationslarm samt en mini USB kontakt för smidig synkronisering av adressbok med t.ex Outlook i en PC eller Mac. Adressboken rymmer totalt 500 poster och kan lagra tre olika telefonnummer per användare, e-mailadress samt porträttbild och påminnelse om födelsedag. Gigasets egen strömsnåla teknik, ECO DECT ger 14 timmars taltid och en standbytid på upp till 230 timmar. Sex olika handenheter kan anslutas till varje basstation. Trots alla tekniska finesser är det ändå telefonens läckra design med hölje och knappsats i metall samt det lilla formatet som skapar störst uppmärksamhet. Precis som sin föregångare, kritikerrosade Gigaset SL370, prisas även den nya modellen. Nyligen fick Gigaset SL400 pris för bästa design av IF Design Award Commission. Gigaset SL400 finns i butik i mitten av mars 2010 och priset beräknas bli 1500-1600 kr inkl. moms. För mer information eller press/test samples kontakta: Tom von Sivers/Nordic PR Coordinator/Gigaset Communications Sweden AB. Mobil: +46703290492 E-post: tom@vonsivers.com

Taggar: