Titti Hagenfeldt ny marknadschef på Gigaset

Gigaset Communications Sverige AB har anställt Titti Hagenfeldt som marknadschef med ansvar för den nordiska marknaden samt de baltiska länderna. Hon har tidigare en lång erfarenhet från telekombranschen bland annat som marknadschef för Siemens mobiltelefoner som senare köptes upp av kinesiska BenQ.

– Det är kul att få chansen att arbeta med ett så pass starkt varumärke som Gigaset. Våra sladdlösa telefoner är ju marknadsledande och min utmaning blir att försöka behålla och utveckla den positionen, säger Titti Hagenfeldt som tillträdde sin nya tjänst 1 januari 2010. Närmast kommer hon från en position som inköpschef på AGO AB där hon var i nära tre år. Men det är inom telekombranschen som Titti Hagenfeldt har sina rötter. Först på Telia och sedan vidare till en tjänst som marknadschef på Siemens år 2000 som senare blev Siemens Home and Office
Communication Devices AB. Där arbetade hon med både mobil- och sladdlösa telefoner. Men nu ligger fokus enbart på Gigasets sladdlösa telefoner: – Det känns också som en stor utmaning. Ofta har jag hört att de sladdlösa telefonerna skulle försvinna när mobiltelefonerna erövrat världen. Men det är två produkter som kompletterar varandra. Det finns definitivt ett stort behov av snygga sladdlösa telefoner med hög kvalité och det är exakt vad Gigasets telefoner står för, säger Titti Hagenfeldt.