Tuff och vacker: Gigaset E630 sätter en ny standard för motståndskraft

Stockholm, 18 september, 2013. Gigaset E630 klarar av mycket tunga påfrestningar och ogästvänliga miljöer. Med sitt omfattande skydd mot damm, stötar och vatten vänder sig robusta E630 till gör-det-själv-entusiaster, hantverkare, trädgårdsälskare eller stora familjer, och bevisar samtidigt att man kan vara vacker även om man är tuff.

Nya Gigaset E630 förenar robust stabilitet med elegant modernitet och banbrytande tekniska egenskaper. Konceptet bygger på hög kvalitet och funktionalitet, med material av strukturerad polykarbonat tillsammans med lättgreppade mjuka delar. E630 erbjuder en ergonomisk design som säkerställer säker hantering även under obekväma förhållanden. I enlighet med skyddsklass IP65, har E630 ett skydd mot damm, stötar och vatten.

Lysande och kraftfulla funktioner som håller i tuffa miljöer

Optisk alarmsignal med vibration, justerbara profiler för användning i olika miljöer, en färgskärm med grafisk meny, direktkontroll av volymen via knapparna på sidan och en högkvalitativ högtalarfunktion med full duplexkvalitet är exempel på telefonens funktionalitet.

Vibrations- och ljussignaler gör att du aldrig missar ett samtal igen. Den optiska LED-signalen kan även användas som ficklampa. Den sexradiga 1,8 tums färgskärmen har 128x160 bildpunkter och en tydlig, självförklarande meny som är lätt att använda tack vare den stora, belysta knappsatsen och intuitiva navigeringsknapparna. Gigaset E630 har en passningstid på upp till 310 timmar samt en taltid på upp till 14 timmar.

Enheten erbjuder också enkel navigering med hjälp av den tydligt strukturerade menyn, den belysta knappsatsen, färgskärmen och en generös telefonbok med plats för 200 kontakter med tre telefonnummer vardera. Olika ringsignaler kan tilldelas de sparade kontakterna och det finns totalt 20 standardmelodier, varav sju är polyfoniska.

Tack vare den energisparande strömförsörjningen använder E630 mindre energi, sparar pengar och hjälper miljön. Liksom alla andra trådlösa Gigaset-telefoner är även E630 utrustad med variabel minskning av sändningseffekten, efter avståndet mellan enheten och basstationen varierar. Om ECO-läget aktiveras kan sändningseffekten hos Gigaset E630 minskas 80%[1]. Aktivering av ECO Plus[2]-läget stänger helt av sändningseffekten vid vänteläge, även om flera telefoner som stöder denna funktion används.

Upp till sex handenheter kan registreras på en och samma basstation tillhörande E630. Den nya E-klasstelefonen är också kompatibel med många andra Gigaset handenheter där ibland; L410 handsfree-klämman samt Gigaset Repeater och 2.0 Repeater.

Pris och tillgänglighet

E630 kommer finnas tillgänglig i butik under september i färgen svart och säljs till ett uppskattat cirkapris på 895 SEK (inkl.moms).

[1] För alla anslutna telefoner, jämfört med när ECO-läge är avaktiverat och med våra vanliga trådlösa telefoner.

[1] För alla registrerade handenheter som stödjer ECO Plus-läge.

För mer information, kontakta:

Gigaset Communications Sweden AB
Tel: 08 122 021 04
E-post: titti.hagenfeldt@gigaset.com

Alexander Westrup
E-post: alexander.westrup@spotlightpr.se

Gigaset Communications GmbH är ett internationellt verkande företag inom området kommunikationsteknologi. Företaget är marknadsledande i Europa när det gäller DECT-telefoner och är världens näst största tillverkare av trådlösa telefoner. Gigaset har sitt huvudkontor i München, har cirka 1 700 anställda och finns representerade i fler än 70 länder. Företagets produktportfölj innehåller fasta telefoner och enheter för Voice Over IP samt telefonsystem och har ett sortiment anpassat såväl för privatpersoner som för företagsmarknaden. Därtill erbjuder företaget även kommunikationslösningar för hemmanätverket. Den primära produktionen sker i Bocholt, Tyskland, där Gigasets produkter tillverkas under rigorösa kvalitets- och miljökrav. För mer information, besök http://gigaset.com/se.