Nordic Media House AB (SDMG) återkallar sin talan till Stockholms Tingsrätt om föreläggande mot Gigger Group AB

Gigger Group AB (publ) (”Gigger” eller ”Bolaget”) meddelar att SDMG återkallar sin talan till Stockholms Tingsrätt gällande det mångmiljonbelopp SDMG felaktigt krävt Gigger Group på för sökoptimeringstjänster och som varit omskrivet genom artikel i Dagens Industri den 27 maj 2021.

Gigger Group AB blev den 27 maj uppmärksammade genom en grundlös artikel i Dagens Industri publicerad utan noggrann granskning av bakgrundsfakta, vilken beskrev att sökmotoroptimeringsföretaget SDMG, genom VD Mikael Olsson, skulle ha krävt Gigger på ett mångmiljonbelopp för tjänster de menade ha utfört för Bolaget. Gigger Group AB har i samband med den felaktiga och anklagande artikeln ett flertal gånger genom pressmeddelanden och offentliga uttalanden varit tydliga och beskrivit riktigheten i uppdragsbeskrivningen med det avtal som ursprungligen ingåtts med SDMG. I dessa tydliggöranden har Bolaget redogjort för sakomständigheterna kring de anklagelser som framförts mot Gigger som bolag, och dess t.f. VD Claes Persson som person.

De felaktiga anklagelserna har orsakat Bolaget stor skada både i form av skadat förtroende i marknaden och från aktieägare med kursras som följd, likväl som att värdefull tid att bemöta anklagelserna har belastat Bolagets organisation, och i en del fall även kundrelationer.

Gigger Group AB har sedan artikeln i Dagens Industri dock hanterat denna situation separat och fortsatt sin verksamhet på daglig basis utan minskat fokus på den befintliga affärsverksamheten. Det har aldrig funnits tveksamheter gällande Bolagets ställning i detta ärende, det har stått helt klart från början för Gigger och dess organisation att dessa falska anklagelser inte ska utgöra grund för ett minskat förtroende för Bolaget.

Gigger Group AB

Magnus Winterman, Head of Investor Relations

E-post: magnus.winterman@gigger.sew

www.gigger.group

Gigger Group AB

Claes Persson, t.f. VD

E-post: claes.persson@gigger.se

www.gigger.group

Gigger Group AB är ett marknadsnoterat bolag med strategi att äga, förvalta och förädla Saas-bolag inom den nya marknadsekonomin. I portföljen återfinns bolag med SaaS-plattformar utvecklade med marknadens modernaste teknologier som var och ett är självförsörjande och som korsbefruktar de övriga bolagen i portföljen. Målsättningen är att i ett tidigt skede identifiera och förvärva SaaS-bolag som har en överlägsen affärsstrategi och en digital plattform som kan bli ledande inom sitt affärsområde. Varje bolag ska medverka till att öppna upp möjliga synergier mellan övriga bolag i gruppen.