Gillette lanserar en guldkantad specialutgåva inför OS, nya Golden Fusion ProGlide

Report this content

Gillette, världens ledande varumärke inom manlig rakning, är en av sponsorerna till sommarens stora OS-fest i London. För att fira det och för att skapa en vinnande känsla bland de miljontals män som låter Gillette ta hand om den dagliga rakrutinen, lanseras nu en gyllene version av succémodellen, Fusion ProGlide. Den OS-inspirerade specialutgåvan, Gillette Golden Fusion ProGlide, är läckert designad i svart och guld och finns tillgänglig i handeln från och med maj.

Gillette har ända sedan den moderna rakhyveln introducerades varit marknadsledande inom produktsegmentet. Genom åren har Gillette förenklat mäns rakvanor och genom tekniska innovationer har rakhyvlarna, och inte minst bladen, blivit allt mer avancerade och effektiva. Den senaste större produktinnovationen lanserades så sent som 2011 genom Fusion ProGlide, som med sina tunna blad satte en ny standard vad gäller prestanda och komfort. I den nya, begränsade OS-serien Gillette Golden Fusion ProGlide levereras ingen ny funktionalitet, men däremot en helt ny inspirerande design.

“Gillette har under åren bidragit till en gyllene start på dagen för fler än 800 miljoner män runt om i världen. Rakning är en rutin som hjälper män att känna sig redo för en ny start, vare sig det är en ny dag, ett viktigt möte eller en festlig kväll. Därför är det nu så kul att kunna lansera en guldig specialutgåva som inte bara är en hyllning till alla duktiga idrottsmän under OS utan till alla män som vill känna sig på topp”, säger Peter Wallentin, PR -ansvarig för Gillette.

Gillettes OS-inspirerade rakhyvel, Golden Fusion ProGlide finns tillgänglig i två olika versioner, manuell och med batteridrift (Power). Den gyllene OS-serien kommer att lanseras i maj och finns från och med då tillgänglig i dagligvarubutiker runt om i landet.

Rekommenderade priser för Gillettes gyllene specialutgåvor är:

Golden Fusion ProGlide Manual 142 kr
Golden Fusion ProGlide Power 193 kr

För ytterligare information, kontakta:

Peter Wallentin, PR Manager Gillette
Telefon: 08 -535 284 56
E-post: wallentin.p@pg.com

För bilder eller produktprover, kontakta:

Max Bellman, MSL Nordic
E-post: max.bellman@mslgroup.com

P&G Beauty making beauty dreams real. Med fler än 100 varumärken i närmare 130 länder är P&G Beauty ett ledande globalt skönhetsföretag. P&G Beauty erbjuder etablerade varumärken för att uppfylla alla skönhetsrelaterade behov, bland annat Aussie®, Pantene®, Olay®, Head and Shoulders®, Wella®, VIVA®, Max Factor®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Sebastian Professional®, Koleston®, Venus®, Gillette®, SK-II®, Wella Professionals® samt dofter från Hugo®, Boss® och Lacoste®. Besök http://www.se.pg.com för de senaste nyheterna och mer information om P&G och dess varumärken.

Taggar: