Gillette revolutionerar rakningen: Nya Fusion ProGlide med FlexBall™-teknologi

Gillette lanserar ett nytt rakhyvelsystem som tack vare revolutionerande teknik fångar så gott som varje skäggstrå utan att användaren behöver göra grimaser eller på annat sätt sträcka ut huden i ansiktet. Nya Fusion ProGlide med FlexBall™-teknologi är hyveln som anpassas efter ditt ansikte. Genom att bladen följer ansiktets konturer gör den kontinuerliga kontakten att varje skäggstrå nås – en hög prioritet hos 8 av 10 män.*

Gillette Fusion ProGlide med FlexBall-teknologi tillför en ny dimension till rakning. Den bygger på en innovation som Gillette introducerade 1977 med den första tvådimensionellt rörliga hyveln som då satte en ny standard för marknaden. Den nya hyveln med FlexBall-teknologi lägger till ytterligare en viktig dimension för att bemöta ett tredimensionellt ansikte med i genomsnitt 25 000 hårstrån att raka. Resultatet är en större rörelseförmåga för bättre hudkontakt på svåråtkomliga ställen som käkens krökning eller området kring hakan.

Viktiga detaljer för den nya rakhyveln:

• En förädlad hyvel som ger varje blad en större rörelseyta, som följer konturer och behåller nära kontakt med huden – särskilt i svåråtkomliga områden
  • Mer ergonomiskt grepp för ökad precision
  • Samma pålitliga Fusion ProGlide blad passar det nya handtaget och fortsätter att vara en precisionskonstruerad samling av fem tunna blad. Bladen har en avancerad beläggning med låg resistans för lätt rakning med mindre ryck och slit än tidigare. Komfortband gör det bekvämare att dra med hyveln flera gånger över samma område och en bladstabilisator behåller det optimala avståndet mellan bladen

“Gillette uppfann den ursprungliga tvådimensionella hyveln och med FlexBall-teknologin har vi återigen förändrat rakningsupplevelsen”, säger Gustav Hernebrant, produktchef på Gillette. ”Den nya hyveln är framtagen för att verkligen kunna ge den bästa rakningen man kan få.”

Nya Fusion ProGlide med FlexBall™-teknologi finns i svenska butiker från och med vecka 9 2015 med ett rekomederat säljpris på 110 SEK för Fusion ProGlide Flexball Manual, 212 SEK för Fusion ProGlide Flexball Power. Slutgiltigt pris sätts av återförsäljaren

Se hur den nya FlexBall-hyveln fungerar här: https://www.youtube.com/watch?v=X6WvdJn9e60

* Bland Fusion-användarna

För mer information kontakta:
Andras Papp, Communications Manager Gillette, P&G
Email: papp.a.1@pg.com

För bilder och produktprover, kontakta:
Philip Sibirzeff, Presskontakt
Email: philip.sibirzeff@mslgroup.com

Om Procter & Gamble
P&G når ca 4,8 miljarder människor världen över med sina varumärken. Företaget har en av de starkaste portföljerna med ledande kvalitetsvarumärken som Always®, Ariel®, Braun®, Duracell®, Yes®, Fusion®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Vicks® och Wella®. P&G är utsett till topp 10 bästa arbetsplatsen i Sverige 2014 av ”Great place to work Institute”. P&G har verksamheter i ca 70 länder världen över. Besök www.pg.com/se_SE/ för senaste nyheterna och information om P&G och dess varumärken.