Gillette uppmanar svenska män att odla mustasch och stödja Movembers insamling

Den internationella välgörenhetsorganisationen Movember har fått en stark partner i Sverige och Danmark när Gillette hjälper till att inspirera män att odla mustasch under Movember (november). Gillette Styler är det perfekta verktyget för att trimma och styla mustaschen under hela kampanjperioden. Med hjälp av mustaschen vill Movember höja medvetenheten kring prostatacancer.

Den första november markerar starten för den internationella kampanjen Movember. Under hela månaden kommer Gillette sedan driva uppmärksamhet kring Movember, bland annat genom en intern mustasch-tävling bland de anställda på Procter & Gamble och via bolagets Facebook-sidor:

"Målet är att uppmärksamma Movember-kampanjen och få så många svenska män som möjligt att bli Movember-ambassadörer, eller Mo Bros.", säger Peter Wallentin, nordisk PR-chef för Gillette. "Vi börjar med oss själva på P&G, där många av oss kommer att registrera sig på movember.com och odla mustasch under hela Movember för att sprida kunskap, nyfikenhet och uppmärksamhet. Vi uppmuntrar också vänner, kollegor och anställda på andra företag att göra likadant - ju fler som går med, desto mer kan Movember åstadkomma".

Mustascher genererar pengar till prostatacancerforskningen

Den första Movember-mustaschen odlades i Australien redan 2003 och mustaschen har sedan dess blivit en internationell symbol. Syftet med Movember är att samla in pengar till prostatacancerforskningen. Det första steget är att registrera sig på movember.com. Man inleder sedan Movember med ett renrakat ansikte och låter en personlig mustasch växa fram och hållas i trim under kampanjmånaden. Det går också att göra enskilda donationer på movember.com.

"Syftet med Movember är att göra en skillnad för mäns hälsa. Detta nås så klart tack vara insamlingar och donationer men grundtanken med kampanjen är att skapa uppmärksamhet, sprida kunskap samt nya Mo Bros. Det viktiga är att sticka ut och skapa synlighet, och nya Gillette Styler är det perfekta verktyget för en stylad och välansad mustasch.” säger Peter Wallentin.

Gillette har nyligen lanserat kampanjen Master Your Style på Facebook i både Danmark och Sverige. Tävlingarna, diskussionerna, och stylingtipsen får nu en extra dimension med ett ökat fokus på mustascher.

Registrera dig på www.movember.com, odla en mustasch under Movember och håll din mustasch i perfekt trim med Gillette Styler. Tillsammans kan vi göra skillnad.

For mere information kontakt:             För bilder och produktprover, vänligen kontakta:
Peter Wallentin                                           Philip Sibirzeff
P&G                                                             MSL
Telefon: 08-53 52 84 56                            Telefon: 0708-107 779
Email: wallentin.p@pg.com                       Email: philip.sibirzeff@mslgroup.com

Faktablad: Gillettes samarbete med Movember

Gillette kommer att hjälpa Movember att rekrytera nya Mo Bros för att samla in pengar, öka uppmärksamheten och kunskapen om kampanjen.

• Gillette kommer att stödja Movember på Facebook genom att uppmärksamma och uppmuntra Facebook-fans att bli Mo Bros
  • Gillette kommer att uppmana Procter & Gamble-anställda att engagera sig i kampanjen och arrangera en intern mustaschtävling. Den 1 november kommer en barberare till kontoret för en officiell Movember shave-down.
  • Gillette kommer att bidra med goodie bags på Movembers evenemang, med bland annat Gillette Styler - det perfekta rak- och skäggverktyget, så att Mo Bros kan renraka sig den första Movember och styla en perfekt mustasch.

The Gillette “Movember” Styler

Gillette Fusion ProGlide Styler är det perfekta Mo verktyget.

• Den Braun-utvecklade Power Trimmern inkluderar tre smidiga kammar som enkelt manövreras genom skägget och trimmar din Mo jämnt till den önskade längden.
  • Gillette Fusion ProGlide® Power-hyveln har Gillettes mest avancerade bladteknologi för otrolig närhet och komfort, så din Mo står i skarp kontrast till ditt renrakade ansikte.
  • Precisionsbladet på bladets baksida skapar skarpa och definierade linjer.
  • Det ergonomiska greppet gör Stylern mer lättmanövrerad för maximal kontroll
  • Trimmerns lucka kan enkelt öppnas, så trimmern kan sköljas rent
  • Trimmern kommer med en elegant hållare för praktisk förvaring av de tre Braun-kammarna, Fusion ProGlide-tillbehören och själva trimmern – perfekt att ha med sig på resan eller ställa i badrumshyllan, så din Mo alltid kan trimmas och stylas.

P&G Beauty
P&G Beauty making beauty dreams real. Med fler än 100 varumärken i närmare 127 länder är P&G Beauty ett ledande globalt
skönhetsföretag. P&G Beauty erbjuder etablerade varumärken för att uppfylla alla skönhetsrelaterade behov, bland annat
Pantene®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Max Factor®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Sebastian Professional®,
Koleston®, Venus®, Gillette®, Oral-B®, Braun®, SK-II®, Wella Professionals® samt dofter från Hugo®, Boss® och Lacoste®.
Besök www.se.pg.com för de senaste nyheterna och mer information om P&G och dess varumärken.