Nya Gillette Fusion ProGlide ger Sveriges kvinnor mjukare män

Nu lanserar Gillette sitt första nya raksystem för män sedan 2006, Gillette Fusion ProGlide. Många hade gissat på att systemet skulle innehålla ännu fler skärblad, men så blir det inte. Däremot ger de nya, tunnare, skärbladen i Fusion ProGlide ett ännu bättre resultat. Över tio års forskning, med research och studier av över 30 000 män och deras rakvanor, ligger till grund för den senaste innovationen. För tjejer är den stora fördelen att de nya rakbladen ger mjukare män. Ett förbättrat rakresultat för mannen betyder helt enkelt mindre stickigt och vasst skäggstubb…

Vi har fortsatt att analysera mäns behov när det kommer till rakning genom att studera rakvanor, utforskat olika hudtyper - och inte minst lyssnat på vilka förbättringar konsumenterna skulle vilja få ut av sina rakningsrutiner, säger Peter Wallentin, PR Manager, Gillette. Resultatet är nya Fusion ProGlide som ger en ännu närmare rakning. Jag hoppas att även tjejer kommer att uppskatta den här nyheten – som ser till att deras män får en härligt slät och mjuk haka!

Nya Gillette Fusion ProGlide är tillgänglig i två versioner, en manuell och en med batteridrift (Power).

De viktigaste förbättringarna jämfört med Gillette Mach3 och Fusion ligger i utvecklingen och designen av skärbladen. Genom att utrusta hyveln med omarbetade lågt skärande rakblad med tunnare, finare egg så kommer bladen närmare och ger en mer behaglig rakning med bättre resultat. Gillette har också tillfört en uppgraderad bladstabiliserare som hjälper hyveln att bättre anpassa bladen efter mannens ansiktskonturer.

Tillsammans med nya och förbättrade hudvårdsserien Gillette Skin Series blir resultatet en toppmodern rakning som höjer ribban för manlig grooming.

Gillette Fusion ProGlide och Gillette Fusion Power ProGlidekommer finnas tillgängliga i dagligvarubutiker från och med augusti. Genomsnittligt pris är 142 kr respektive 192 kr (Power).

:                   För bilder och prover, kontakta:

Peter Wallentin, Gillette                                   Max Bellman, MSL
Telefon: 08-53 52 84 56                                  Telefon: 08-550 511 23
Email: wallentin.p@pg.com                             Email: max.bellman@mslgroup.com

P&G Beauty making beauty dreams real.
Med fler än 100 varumärken i närmare 130 länder är P&G Beauty ett ledande globalt skönhetsföretag. P&G Beauty erbjuder etablerade varumärken för att uppfylla alla skönhetsrelaterade behov, bland annat Aussie®, Pantene®, Olay®, Head and Shoulders®, Wella®, VIVA®, Max Factor®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Sebastian Professional®, Koleston®, Venus®, Gillette®, SK-II®, Wella Professionals® samt dofter från Hugo®, Boss® och Lacoste®. Besök http://www.se.pg.com för de senaste nyheterna och mer information om P&G och dess varumärken.