Gimi rekryterar från Great Works och Abby Priest

Gimi AB har rekryterat ytterligare två medarbetare till sitt team i Stockholm. Elin Westerberg tillträder som Head of contet and education, och Martina Gramenius blir ny PR-chef.

Gimi AB, som har utvecklat appen Veckopengen, är ett av Sveriges snabbast växande appföretag inom fintech. Under det senaste året har man vuxit från fem till 16 anställda. Nu rekryteras ytterligare två nya medarbetare – Elin Westberg börjar som Head of content and education, och Martina Gramenius som Head of PR and social media.

Elin kommer senast från Great Works där hon har arbetat som business developer med fokus mot bank- och finansindustrin. Elin kommer i sin nya roll på Gimi att ha det övergripande ansvaret för allt innehåll i appen, samt utbilda och guida nästa generation i pengaförståelse.

Martina har tidigare arbetat som PR-konsult och strateg på byråsidan och kommer närmast från Abby Priest. Hennes roll på Gimi kommer att omfatta både PR och sociala medier och hon kommer ha en nyckelroll när företaget nu står inför etablering på många nya marknader.

- Vi är otroligt stolta över att ha kunnat knyta till oss så framstående och bra personer som Martina och Elin. De kommer ha en avgörande roll i vår utländska expansion och vision om att lära nästa generation om pengar, säger Philip Haglund, VD och grundare, Gimi AB.

För mer information, vänligen kontakta:
Phiip Haglund, VD Gimi AB
Mail: philip.haglund@gimitheapp.com

Head of PR
martina@gimitheapp.com

Gimi AB är ett svenskt bolag som arbetar för att samhället bättre ska kunna hjälpa barn att hantera pengar på ett sunt och ansvarsfullt sätt. Företaget har utvecklat en app som ger både föräldrar och barn verktyg för att främja en trygg, lärorik och rolig privatekonomi. Appen har över 350 000 användare och finns för närvarande etablerad i hela Norden.

Taggar: