giosg säkrar investering på €4,5 miljoner för att förstärka deras AI och expansion i Norden och UK

Report this content

giosg, som hjälper företag att mer träffsäkert och framgångsrikt interagera med besökare online, får in totalt €4,5 miljoner i finansiering genom den svenska fonden Zenith Growth I, en del av Zenith Group AB, Business Finland och andra investerare.

“Norden och Storbritannien innebär stora tillväxtmöjligheter med en av dem största och mest levande finansiella sektorerna i Europa, sektorer med hög efterfrågan på AI-baserad ”targeting” och de verktyg för kundinteraktion som vi erbjuder. Sverige och de nordiska länderna är även föregångare av AI och ny IT-teknologi, vilket gör det till en logisk marknad med stora affärsmöjligheter att expandera till, säger Ville Rissanen, VD, giosg.

Rebecka Löthman Rydå, Investment Manager på Zenith Growth säger: “Vi ser att AI som möjliggör relevant kundinteraktion online har blivit allt viktigare för företag inom alla sektorer, eftersom att försäljning och kunder gradvis har förflyttat sig online. Vi ser fram emot att hjälpa Giosg accelerera sin tillväxt.”

Ville Rissanen fortsätter, “giosg är ett bolag med god lönsamhet som hittills endast behövt mindre kapitaltillskott. Denna gång var vi inställda på att ta in mer kapital för att möjliggöra en högre tillväxttakt och snabbare nå ut med vårt AI-baserade verktyg för kundinteraktion till nya marknader och kunder. Vi är också säkra på att Zeniths erfarenhet och nätverk, som ledande investerare inom tillväxt kommer att stärka oss på våra viktigaste marknader.”

För att testa giosg gratis, klicka här: giosg gratispreriod.

PR kontakt

För att kontakta giosg och Zeniths talespersoner, vänligen kontakta Ville Rissanen (giosg)
ville@giosg.com / +358 40 822 5935 och Rebecka Löthman Rydå (Zenith Group).

Om giosg

giosg skapar nya förutsättningar för digital interaktion.

Genom att kombinera Artificiell Intelligens (AI) och skarpa produktegenskaper, erbjuder giosg en intuitiv plattform som levererar rätt triggers, till rätt person, vid rätt tillfälle, vilket tillåter företag att arbeta smartare och skapa affärer genom att interagera mer framgångsrikt med besökare online.

Resultatet? En snabbare och mer effektiviserad process, nöjdare kunder och bättre avkastning på er investering.

För mer information se:

Om Zenith Group
Zenith bygger värdefulla bolag tillsammans med entreprenörer. Visionen är att skapa ett långsiktigt värdeskapande kretslopp för entreprenörer och investerare med fokus på nordiska entreprenörsledda tillväxtbolag. Zenith Group tar vara på det engagemang som finns hos många investerare som tidigare byggt framgångsrika företag och nu vill bidra till dagens entreprenörer. Detta ekosystem gör att Zenith Group kan bidra med kapital, kompetens och kontakter.

Grundarna bakom Zenith Group har ett starkt track record av att vara med och bygga framgångsrika bolag från tidigare investeringsbolag Varenne AB and Zenith VC AB. Den nya fondstrukturen Zenith Group, erbjuder tre noterade fonder; Zenith Venture Capital I, Zenith Growth I and Zenith Real Estate I.

För mer information, www.zenithgroup.se

Taggar: