GIRITECH’s G/On 5.4 utnämnd av IT-tidskriften BYTE TI i Spanien till “best remote access solution” of the year.

Report this content

April 2010 Den nyligen annonserade produkten G/On 5.4 utsågs till “best remote access solution” of the year, av BYTE TI-Magazine i Spanien.

G/On 5 är en innovativ lösning för säker access som utvecklas och marknadsförs av multinationella Giritech. G/On erbjuder säker access för alla typer av organisationer med olika IT-infrastruktur. Giritech har med sitt revolutionerande sätt att se på säker access etablerat G/On som ett konkurrenskraftigt alternativ till traditionella VPN lösningar. G/On innebär bland annat följande: • Säker remote access till din kontorsdator från vilken dator som helst, du kan slå på och av din kontorsdator på distans. • Säker access till virtuella miljöer såsom Citrix, MS Terminal Server och VMWare. • Säker access till e-post, ERP, CRM och intranät Användaren kan ansluta på distans från vilken dator som helst som har operativsystem från Windows, Mac och Linux. G/On omfattar stark 2-faktorautentisering, policybaserad auktorisering, 256-bitars AES-kryptering, en helt virtuell access, vilket är revolutionerande i jämförelse med traditionella lösningar. G/On 5 stödjer SmartCard-baserade autetiseringsenheter och har möjligheten att på distans boota ett av G/On helt övervakat och kontrollerat Linux-operativ. Giritech ser säkerheten och kostnadseffektiviteten i enkelheten. Komplexitet kan i sig innebära en säkerhetsrisk då det kan bli fel på fler ställen och det blir mer att hålla koll på. Giritech har lyckats med bland det svåraste som finns, - att göra det enkelt. Ett enkelt administrationsverktyg, en enkel infrastruktur och enkelt användargränssnitt ger både säkerhet och kostnadseffektivitet. Skala enkelt upp antalet användare och ge access till externa konsulter utan krångel. Till skillnad från andra lösningar ger inte G/On 5 själva datorn en direkt tunnlad anslutning till företagets LAN, G/On 5 skapar istället säkra virtuella anslutningar mellan användare och specifika applikationer, PCn på jobbet eller ett virtuellt skrivbord. Det gör att hanteringen av hårdvara inte blir lika resurskrävande då anställda och konsulter kan använda vilken dator som helst. G/On hanterar all access och behöver bara en port i brandväggen, ger single-sign-on till alla applikationer. När användaren klickar på ett menyobjekt i sin G/On meny skapas en helt virtuell koppling till applikationen som möjliggörs och kontrolleras av G/On. Ett Paradigmskifte. De lokala nätverken på företag har förändrats mycket på bara några år. Då infrastrukturen bestod av ett antal Windows datorer med e-post, ordbehandling, kalkylblad var det lokala nätverket endast anslutningar till ett antal katalogfunktioner och skrivare, i vissa fall fasta kopplingar mellan olika kontor. Säkerhetsutmaningen låg då i att skydda företagets datorer från obehöriga. Idag står företagen med en betydligt mer omfattande infrastruktur där nästan alla anställda ska ha en säker laptop och tillgång till olika applikationer. I Det lokala nätverket finns en mängd olika system, och känsliga data och anslutande enheter blir fler i takt med att det inte bara är de anställda som sitter på kontoret som behöver access. Distansanvändare, externa partners och interna och externa revisorer är några exempel. Säkerheten är i traditionella lösningar fortfarande inriktad på att kontrollera och skydda företagets datorer från obehöriga. Giritech tänker om och flyttar fokus till att istället skydda applikationerna och känslig data och ger med G/On rätt access till rätt applikationer för rätt personer under de rätta omständigheterna. Användaren får virtuell access till de applikationer som han eller hon har rätt till och systemadministratören har full kontroll över denna access med G/On. För att uppnå säker remote access har Giritech löst de fem utmaningarna i en enda produkt. G/On säkrar datorn, verifierar användaren, säkrar trafiken, kontrollerar vem som kommer in och ger rätt tillgång till rätt person. G/On kontrollerar hela processen som blir enkel att överblicka och administrera. Användargränssnittet och installationen av mjukvaran är enkel snabb och bekväm för användaren. Administration, konfiguration och rapporter hanteras enkelt med management-verktyget i G/On och det är inga problem att implementera policys. Mer om G/On 5.4 För att läsa mer om G/On 5.4, följ länken nedan! http://www.giritech.com/se/Products/G-On-5.4-NEW!

Taggar: