Gjensidige är Årets Sakbolag

Gjensidige utsågs till Årets Sakbolag 2023 under Hjertas årliga konferens Hjertadagarna, som samlar försäkringsmedlare och branschfolk från hela Sverige.

Bland alla försäkringsbolag inom sakförsäkring på den svenska marknaden valde Hjerta att utse Gjensidige till Årets Sakbolag 2023.

Det är väldigt kul att vi vinner Årets Sakbolag, det är stort för oss på Gjensidige att få den här utmärkelsen! Jag är stolt över alla våra proffsiga medarbetare som samarbetar med Hjerta, för det är tack vare dem som vi fått den här utmärkelsen. Det här är ett kvitto på att vi levererar bra service med korta svarstider till Hjerta-förmedlarna, vilket också är något som vi jobbar stenhårt med, säger Johan Kjellberg, som är chef för Företag inom Gjensidige.

Motiveringen till Årets Sakbolag 2023 lyder:

Hjertas medlemmar har utsett Gjensidige till Årets Sakbolag. Bolaget kännetecknas av lyhördhet och god service och har ett konkurrenskraftigt erbjudande inte minst inom motor, vilket visat sig vara en framgångsfaktor i Hjertas upphandlade erbjudande.