Gjensidige vinner LinkedIn Talent Awards 2022

Gjensidige har nämligen utsetts till vinnare av LinkedIn Talent Awards 2022 i kategorin Talent Insight Pioneer.

LinkedIn är världens största professionella nätverk med 810 miljoner användare globalt sett. I Sverige använder fyra miljoner människor LinkedIn, det är alltså nästan en tredjedel av befolkningen. Genom LinkedIn Talent Awards firar och lyfter LinkedIn fram de LinkedIn-användare över hela världen som de anser har bidragit mest till kanalens globala talanggemenskap. Det finns utmärkelser i flera olika kategorier, som exempelvis Best Culture of Learning, Best Employer Brand on LinkedIn, Best Talent Acquisition Team och Employee Engagement Champion. Gjensidige har vunnit i kategorin Talent Insigths Pioneer för 2022.

Såhär skriver LinkedIn om kategorin och utmärkelsen:

“Talent Insights Pioneer - Recognizing companies who utilized LinkedIn Talent Insights to make informed talent decisions with real-time insights. Finalist companies demonstrated their ability to adapt, innovate and move the talent community forward into the new world of work. We’re excited to share that your team is a winner at the 2022 Talent Awards! Your company is one of the innovative organizations across our community that is leading the future of work"

Förra årets finalister i den här kategorin var Electrolux, SEB och Telia och Electrolux vann då. Men i år är det alltså Gjensidige som tar hem priset.

– Den här utmärkelsen är så häftig att få och det här är ett tydligt kvitto på att den strategi vi har med att rikta det vi publicerar på LinkedIn mot employer branding fungerar. LinkedIn är stället att synas på i professionella sammanhang. I Sverige är det bara ett par år sedan vi startade upp ett regelbundet flöde med innehåll och därför är det här extra roligt. Den här utmärkelsen delar vi allihop tillsammans och inte bara vi som jobbar på Gjensidige i Sverige, utan även i Norge och Danmark. Vi skulle inte ha vunnit det här utan alla kollegors egna inlägg, delningar och reaktioner på företagskontots inlägg, säger Tina Halldén, som är kommunikationschef på Gjensidige i Sverige.

Gjensidige har precis som många andra större koncerner satsat på att ha ett gemensamt LinkedInkonto, där innehållet styrs så att användaren ser olika inlägg beroende på om de befinner sig i Sverige, Norge eller Danmark.

– Syftet med det är att få mesta möjliga organiska tillväxt i antalet följare totalt sett och här hjälper vi varandra i de tre olika länderna. LinkedIn är en viktig kanal för hela Gjensidige-koncernen och för att Gjensidiges inlägg och aktiviteter ska få så stor räckvidd och nå så många möjligt är det viktigt att vi har ett aktivt flöde. LinkedIn är inte bara bra för företaget utan för allas personliga varumärken, säger Elin Mariel Dahl, som här head of social media inom Koncernkommunikation.

Tina Halldén
tina.hallden@gjensidige.se