Henrik Looser blir Gjensidiges nya Marknadschef

Gjensidige har rekryterat en ny stjärna till den svenska verksamheten för nu börjar Henrik Looser som Marknadschef på Gjensidige. Han kommer senast från rollen som Head of Strategic Marketing på Trygg-Hansa.

Henrik Looser har gedigen erfarenhet, bland annat från marknad och kommunikation inom bilindustrin, som Marknadschef Privat på Moderna försäkringar och nu senast kommer han från rollen som Head of Strategic Marketing på Trygg-Hansa. Nu tar han över ansvaret för Gjensidiges Marknadsavdelning.

Jag ser verkligen fram emot att träffa nya fantastiska och kompetenta kollegor. Det ska bli otroligt kul och inspirerande att bidra till Gjensidiges fortsatta tillväxt och varumärkesresa. Gjensidige är en utmanare på den svenska marknaden och med en lång och framgångsrik historia, lokal utmanaranda och en stort kundfokus ska vi vara det självklara alternativet till de större bolagen i Sverige. Mitt intryck är att Gjensidige dessutom har en positiv kultur som främjar utveckling för både affär och medarbetare och det ska bli spännande att se hur vi tillsammans kan få fler svenskar att få upp ögonen för våra produkter och erbjudanden, säger Henrik Looser.

Pernilla Aspenberg, som är chef för Marknad & Digital Utveckling, är mycket nöjd med rekryteringen.

– Jag är verkligen glad för att Henrik Looser har valt att börja hos oss! Han har en bred erfarenhet både inom och utanför försäkringsbranschen, samt från byråsidan. Han är dessutom en stark ledare och kulturbärare, med erfarenhet från att jobba med både varumärke, marknadsföring och kundupplevelse och kommer bidra stort till den tillväxtresa vi på Gjensidige är i, säger Pernilla Aspenberg.