Ny VD i Glasis Holding AB

Report this content

* Ny VD i Glasis Holding AB * Kallelse till extra stämma Bengt Andersson har idag avgått på egen begäran. Till ny VD har styrelsen utsett Robert Rehbinder. Styrelsen avser även att kalla till en extra bolagsstämma för val av ny styrelse samt beslut om bolagets framtida finasiering. "Glasis har följt planen för expansionen, som angavs i nyemissionsprospektet 1999. Då marknaden för material till tågindustrin i Tyskland utvecklats väsentligt sämre än beräknat har Glasis likviditet blivit ansträngd och resultatet sämre än beräknat. Två av huvudaktieägarna, Emano och Metallica, har tillsammans med bolagets grundare Bengt Andersson, tagit intiativ till en finansiell rekonstruktion" , säger Tomas Lindström, VD i Emano. "Robert Rehbinder har lång erfarenhet av att leda den här typen av förändringsarbete," säger Lindström. Sundsvall 2000-06-13 Glasis Holding AB( publ ) Styrelsen För mer information: Robert Rehbinder 070 - 824 98 40 Tomas Lindström 070 - 628 31 40 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/13/20000613BIT00510/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/13/20000613BIT00510/bit0002.pdf