Glimja köper e-handeln Happy Green av Bonnier News

Report this content

Bonnier News-ägda e-handelsföretaget Happy Green, med sin inriktning på ekologiska hälsoprodukter, blir en del av Glimja. Genom detta förvärv vill Glimja nå ut till fler människor med kunskap och produkter som förenklar en hälsosam och hållbar livsstil.

Happy Green grundades för sex år sedan av Bonnier News och har haft ett starkt fokus på försäljning av hälsosamma och ekologiska produkter. Under sin resa har företaget stött på utmaningar med lönsamhet.

– Jag är mycket glad över att vi kan göra den här affären. Genom att bli en del av Glimja-familjen kommer Happy Greens fina produkter att få det sammanhang och ägarfokus de behöver. Jag vill också passa på att tacka Happy Greens avgående vd Torulf Rosvall för hans fina insatser, säger Stina Morlin, affärsområdeschef Bonnier News Logistics & Production.

– Jag är stolt över det vi åstadkommit på Happy Green under de här åren och vill rikta ett stort tack till våra fantastiska medarbetare. Jag vill också tacka våra kunder som väljer att handla hälsosamt och hållbart och lagt över 400 000 order sedan vi startade, säger Torulf Rosvall, grundare och avgående vd Happy Green.

Glimja erbjuder genom e-handel ett brett sortiment av rena och ekologiska produkter inom livsmedel, kosttillskott, skönhet, familj och hem. Målet är att kunderna ska kunna handla allt de behöver, utan skadliga ämnen och med snabb hemleverans.

– Vi brinner för att hjälpa människor, djur och planet att må bra genom inspiration, kunskap och produkter som förenklar en hälsosam och hållbar livsstil. Därför är vi oerhört glada över förvärvet av Happy Green som gör att vi växer och kan nå ut till fler individer, säger Mikael Boström, vd på Glimja.

Det planerade förvärvet innebär att Glimja tar över hela Happy Greens verksamhet per den 15 augusti. Happy Greens medarbetare kommer också, genom verksamhetsövergång, att erbjudas anställning hos Glimja.

– Teamet på Happy Green har framgångsrikt inspirerat Sverige till bättre hälsa, och vi välkomnar dem nu varmt in i Glimja-familjen. Vi ser fram emot att kombinera det bästa från båda teamen för att ännu mer bidra till en hälsosammare värld, säger Mikael Boström, vd på Glimja.

För ytterligare information, kontakta:

Mikael Boström, vd & medgrundare, Glimja

070-345 50 40, mikael@glimja.se

Stina Morlin, affärsområdeschef, Bonnier News Logistic & Production

0706-20 10 29, stina.morlin@bonniernews.se

Torulf Rosvall, grundare och avgående vd, Happy Green

0730-30 00 30, torulf.rosvall@bonniernews.se

Om Happy Green:
Happy Green grundades inom Bonnier News Lifestyle under 2017 och bedriver e-handel inom hälsoområdet. Bolaget med fem anställda har sitt huvudkontor i Stockholm. Vd sedan starten är Torulf Rosvall. www.happygreen.se

Om Glimja:

Glimja är en e-handel med stor kunskap inom hälsa och hållbarhet som erbjuder ett brett sortiment av rena naturliga produkter inom livsmedel, kosttillskott, skönhet, familj och hem. E-handeln har idag lokal närvaro i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Spanien. Ordet "Glimja” är den svenska motsvarigheten till engelskans “thrive” vilket betyder att blomstra och vara sitt bästa jag. www.glimja.se

Taggar: