Åsa Agerman ny CFO på IP-Only

IP-Only investerar stort  i utbyggnaden av öppna och neutrala fibernät i Sverige så att fler kan ta del av digitaliseringens möjligheter. Nu förstärks företagets koncernledning med Åsa Agerman som blir ny Chief Financial Officer, CFO, på IP-Only.

– Jag är mycket glad att ha med Åsa Agerman i laget. IP-Only håller ett högt tempo i tillväxten.  Vi har ambitionen att investera 15 miljarder kronor i Sverige fram till 2020 på utbyggnaden av fiber, en stor del av dessa i glesbygd och landsbygd. Åsa har med sin bakgrund och erfarenhet de egenskaper som krävs i den starka expansionsfas som IP-Only är inne i nu, säger Henrik Ringmar, koncern-vd för IP-Only.

Åsa Agerman kommer närmast från SF Studios där hon har varit CFO. Dessförinnan arbetade hon bland annat som Head of Business Control på Com Hem under tolv år.

– Arbetet på IP-Only känns otroligt spännande. Jag kommer att dra nytta av tidigare erfarenheter, inte minst de från telekombranschen. Jag ser fram emot IP-Onlys dynamiska miljö och att kunna bidra till deras fortsatta starka tillväxtresa, säger Åsa Agerman.

Åsa Agerman börjar sin anställning på IP-Only i augusti, och kommer att ingå i IP-Onlys koncernledningsgrupp.

Som tidigare meddelats väljer Gun Nilsson, som i dag har rollen som CFO på IP-Only, att lämna uppdraget för att bli vd för MSAB.

Åsa Agerman

IP-Only är en svensk operatör som bygger, driver och äger fiberinfrastruktur i Norden och lägger därmed grunden för det digitala samhället. Företaget investerar i Sverige, driver ett rikstäckande fibernät, ett växande antal stadsnät och bygger kontinuerligt ut ny fiberinfrastruktur. Alla IP-Onlys nät är öppna och neutrala. Företaget har flera datacenter och erbjuder bland annat molnbaserad serverkapacitet till tjänsteleverantörer. Högsta tillförlitlighet och kvalitet är grunden för hela IP-Onlys arbete. Läs gärna mer på www.ip-only.se