IP-Only inviger fibernätet i Duved, Åre kommun

Med dagens invigning av fibernätet i Duved får nu över två hundra hushåll i Duved möjlighet till höghastighetsfiber från IP-Only. Nästa år fortsätter fibersatsningen då tusentals adresser i Åre kommun får möjlighet att koppla upp sig mot det nya nätet.
Med fortsatt goda samarbeten och dialog med de jämtländska kommunerna kommer IP-Only att investera hundratals miljoner i utbyggnad av fibernät i regionen under de närmaste åren, säger Nils Johansson, regionchef Norr på IP-Only

Arbetet med att bygga ut morgondagens fibernät tar inte semester.

I dag, 28 december, inviger IP-Only fibernätet i Duved i Åre kommun. Med detta förbereds anslutning av över 200 hushåll i Duveds tätort. Detta är ytterligare ett led i arbetet IP-Only haft i regionen under 2016. Företaget satsade 26 miljoner kronor under året i Åre kommun, och startade byggnation i åtta områden som förväntas klara under första kvartalet 2017.

– Att inviga fibernät är något av det roligaste i mitt arbete. Vi brinner för att bygga ut nätet så fort som möjligt, till så många som möjligt. Alla är välkomna i morgondagens informationssamhälle, säger Per Norrthon, etableringschef på IP-Only

– Jag vill också rikta ett tack till jämtlänningarna som visat en stor förståelse för alla byggnationer som vi genomför just nu. När man bygger i så stor skala som vi gör just nu, under relativt kort tid, är det naturligt att det kan bli lite stökigt stundtals, säger Per Norrthon

Under 2017 kommer IP-Only bland annat fokusera på företag och flerfamiljshus i de centrala delarna av Åre kommun. Vidare kommer företaget att starta upp landsbygdsprojekt i samma kommun, vilket innebär att flera tusen hushåll har möjlighet att ansluta sig till IP-Onlys fibernät.

– Med fortsatt goda samarbeten och kontinuerlig dialog med de jämtländska kommunerna kommer IP-Only att investera hundratals miljoner i utbyggnad av fibernät i regionen under de närmaste åren. Digitaliseringen är här, och det roliga har bara börjat, säger Nils Johansson, regionchef Norr på IP-Only

IP-Only kommer att inviga nät i fler kommuner i Jämtland under nästa år, där Åre och Östersund blir först ut under första kvartalet.

För ytterligare information:

IP-Only är en svensk Internetoperatör som bygger, driver och äger fiberinfrastruktur i Norden och lägger därmed grunden för det digitala samhället. Företaget investerar i Sverige, driver ett rikstäckande fibernät, ett växande antal stadsnät och bygger kontinuerligt ut ny fiberinfrastruktur. Alla IP-Onlys nät är öppna och neutrala. Företaget har flera datacenter och erbjuder bland annat molnbaserad serverkapacitet till tjänsteleverantörer. Högsta tillförlitlighet och kvalitet är grunden för hela IP-Onlys arbete. Läs gärna mer på www.ip-only.se

Att inviga fibernät är något av det roligaste i mitt arbete. Vi brinner för att bygga ut nätet så fort som möjligt, till så många som möjligt. Alla är välkomna i morgondagens informationssamhälle.
Per Norrthon, etableringschef på IP-Only
Jag vill också rikta ett tack till jämtlänningarna som visat en stor förståelse för alla byggnationer som vi genomför just nu. När man bygger i så stor skala som vi gör just nu, under relativt kort tid, är det naturligt att det kan bli lite stökigt stundtals.
Per Norrthon, etableringschef på IP-Only
Med fortsatt goda samarbeten och kontinuerlig dialog med de jämtländska kommunerna kommer IP-Only att investera hundratals miljoner i utbyggnad av fibernät i regionen under de närmaste åren. Digitaliseringen är här, och det roliga har bara börjat.
Nils-Erik Johansson, regionchef Norr på IP-Only