Office Depot i stort fiberavtal med IP-Only

Med nya avtalet levererar IP-Only höghastighetsfiber till Office Depot. För ökad stabilitet och säkerhet levereras WAN redundant med IP-Onlys tjänst IP-link, managerad brandvägg och remote backup-lösning. Avtalsvärdet är cirka sex miljoner kronor under avtalsperiodens 42 månader.

Office Depot är en av världens ledande leverantörer av kontorsmateriel med verksamhet i 59 länder, 49 000 anställda och en omsättning om 14 miljarder dollar. I Sverige omsätter företagets cirka 350 medarbetarna drygt 1 miljard kronor.

När Office Depot nu uppgraderar kontorsmiljön valde företaget IP-Only som leverantör.

Affären innebär att IP-Only kommer att knyta samma Office Depots verksamhet i ett stort fiber-WAN. Installationen är i slutskedet, och utöver WAN innehåller leveransen bland annat följande:

•    WAN med IP-Onlys tjänst IP-link levererad med fiber till alla 48 butiker i Sverige inklusive fastighetsnät
•    Redundans och internet till svenska huvudkontoret
•    Managerad brandvägg med 150 remote användare
•    Remote Backup

– Att förbättra vår digitala miljö är ett viktigt steg för oss att utveckla vår affär och ett verktyg för oss att kunna behålla försprånget på marknaden. Exempelvis får vi större bandbredd vilket gör att det går snabbare att uppgradera våra butiker med nya funktioner. Vi ser även prestandavinster inom dokumenthantering och kassatjänster, säger Magnus Ramning, Infrastructure Analyst på Office Depot

– För några veckor sedan presenterade vi affären med Scania, och nu samarbetet med Office Depot. Stora företag har stora krav, och vi är inspirerade av deras förtroende. Vad gäller fiberlösningen till Office Depot är det en kombination av säkerhet, prestanda samt ett stort butiksnät. Det är mycket få branschaktörer som kan leverera denna kombination, och jag är stolt att IP-Only är en av dem, säger Mikael Philipsson, vd IP-Only Networks.

Affären estimeras till ett totalvärde om cirka 6 miljoner kronor under avtalsperiodens 42 månader.

För ytterligare information:
Niclas Karnhill, presskontakt IP-Only

IP-Only är en svensk Internetoperatör som bygger, driver och äger fiberinfrastruktur i Norden och lägger därmed grunden för det digitala samhället. Företaget investerar i Sverige, driver ett rikstäckande fibernät, ett växande antal stadsnät och bygger kontinuerligt ut ny fiberinfrastruktur. Alla IP-Onlys nät är öppna och neutrala. Företaget har flera datacenter och erbjuder bland annat molnbaserad serverkapacitet till tjänsteleverantörer. Högsta tillförlitlighet och kvalitet är grunden för hela IP-Onlys arbete. Läs gärna mer på www.ip-only.se

Att förbättra vår digitala miljö är ett viktigt steg för oss att utveckla vår affär och ett verktyg för oss att kunna behålla försprånget på marknaden. Exempelvis får vi större bandbredd vilket gör att det går snabbare att uppgradera våra butiker med nya funktioner. Vi ser även prestandavinster inom dokumenthantering och kassatjänster.
Magnus Ramning, Infrastructure Analyst på Office Depot
För några veckor sedan presenterade vi affären med Scania, och nu samarbetet med Office Depot. Stora företag har stora krav, och vi är inspirerade av deras förtroende. Vad gäller fiberlösningen till Office Depot är det en kombination av säkerhet, prestanda samt ett stort butiksnät. Det är mycket få branschaktörer som kan leverera denna kombination, och jag är stolt att IP-Only är en av dem.
Mikael Philipsson, vd IP-Only Networks