Regina Donato Dahlström ny affärsområdeschef för IP-Only Enterprise

IP-Only tar nu ytterligare ett steg på sin tillväxtresa och ökar sitt fokus på nya och snabbväxande områden så som digitalisering och företagslösningar. I februari bildades IP-Only Enterprise med målsättning om fortsatt stark tillväxt på företagsmarknaden.

– Jag är väldigt glad att ha Regina med i teamet. Regina har en gedigen erfarenhet av vår bransch och stor kompetens kring vår affär. Hon har ett inkluderande och strategiskt ledarskap, och det driv och energi som krävs för att IP-Only Enterprise ska tillvarata alla de affärsmöjligheter som finns på marknaden, säger Frida Westerberg, vd och koncernchef för IP-Only.

Regina Donato Dahlström kommer närmast från tjänsten som vd på mobiloperatören Halebop. År 2000 började Regina extrajobba på Telias driftcentral för IP-nät. Sedan dess har Regina varit med och byggt ett av världens största IP-nät och jobbat på den internationella wholesalemarknaden, varit affärschef på Skanova, CTO för Bredband och affärschef för datacom, Enterprise.

IP-Only Enterprise levererar ett brett utbud av datakommunikations-, colocation-, säkerhets- och telefonitjänster med målet att bli nummer ett på den svenska företagsmarknaden. Redan idag är IP-Only Enterprise den näst största leverantören av datakommunikationstjänster (IP-VPN) till företagsmarknaden.

– Jag är oerhört stolt och glad över att ha fått förtroendet att leda IP-Only Enterprise. IP-Only är ett spännande företag, med driven affärskultur och med ett djupt tekniskt kunnande. Jag känner mig enormt taggad och ser fram emot att ta mig an utmaningen, säger Regina Donato Dahlström.

Vid årsskiftet delades DGC upp i två delar, där datakom- och telefoniverksamheten tillsammans med IP-Onlys företagsdel blev IP-Only Enterprise och it-driftverksamheten ligger kvar i DGC. Jörgen Qwist, mångårig vd för DGC, har fram till nu varit ansvarig både för IP-Only Enterprise och DGC. Jörgen har valt att lämna IP-Only för att tillsammans med EQT nu helt fokusera på att expandera DGC:s it-driftaffär.

– Jag välkomnar Regina som affärsområdeschef för IP-Only Enterprise och säger grattis till ett fantastiskt roligt jobb. Det är en ynnest att få jobba med alla superduktiga medarbetare från både DGC och IP-Only. Båda bolagen har gjort en unik resa på den svenska datakommarknaden, och tillsammans kan IP-Only Enterprise nu skapa ny historia, säger Jörgen Qwist.

Regina börjar på IP-Only den 1 augusti och kommer att rapportera till vd och koncernchef Frida Westerberg. Regina kommer att ingå i koncernledningsgruppen.

Mediakontakt

IP-Only är en svensk internetoperatör som bygger, driver och äger fiberinfrastruktur i Norden och lägger därmed grunden för det digitala samhället. Företaget investerar i Sverige, driver ett rikstäckande fibernät, ett växande antal stadsnät och bygger kontinuerligt ut ny fiberinfrastruktur. Alla IP-Onlys nät är öppna och neutrala. Företaget har flera datacenter och erbjuder bland annat molnbaserad serverkapacitet till tjänsteleverantörer. Högsta tillförlitlighet och kvalitet är grunden för hela IP-Onlys arbete. Läs gärna mer på www.ip-only.se