Unik svensk storsatsning inom professionell gaming – IP-Only levererar snabbt och säkert nätverk

Gamerz är en ny storsatsning i gamingvärlden. I serien, som har premiär 1 maj och direktsänds i ett flertal digitala kanaler, kommer tolv talanger bo i ett specialbyggt hus med teknik från IP-Only. Deltagarna tävlar om proffskontrakt i spelet Counter-Strike Global Offensive (CS:GO).
– En säker och snabb internetförbindelse är en förutsättning. IP-Onlys nät, kunskap och snabbfotade leverans har gjort denna storsatsning möjlig, säger Fredrik Ivansson, vd för Gamingzone Entertainment.

En svensk storsatsning inom gaming har precis presenterats – Gamerz. I den nya världsunika serien kommer nästa internationella storlag inom spelet CS:GO utses. I serien bor tolv svenska gamingtalanger i ett hus – Gamerz House – med teknik levererad av IP-Only. Där coachas deltagarna av de två före detta världsspelarna SpawN och Ins i jakten på ett proffskontrakt.

Gamerz har premiär 1 maj klockan 21:00 (CET) och kommer att sändas på Facebook, Youtube, Twitch, Viafree, Znipe och Ginx. Serien sammanbinder därmed det bästa från två världar: tv-världens storskalighet och underhållning samt gamingvärldens kultur och interaktivitet. Storleken och prestandakraven gör att tekniken är en kritisk faktor för att storsatsningen ska lyckas.

– En säker och snabb internetförbindelse är en förutsättning. IP-Onlys nät, kunskap och snabbfotade leverans har gjort denna storsatsning möjlig, säger Fredrik Ivansson, vd på Gamingzone Entertainment.

IP-Only levererar redan internetförbindelser till bland annat Systembolaget, Clas Ohlson och Scania – och därmed vana vid extremt hårda krav på såväl säkerhet som prestanda.

– Samarbetet med Gamerz är både relevant och inspirerande. Vi försöker hela tiden utmana oss själva och att arbeta tillsammans med gamers – som förmodligen har hårdast teknikkrav av oss alla – är självklart utvecklande. Vi ser därför detta som en naturlig satsning för oss, säger Mikael Westerlund, teknikchef på IP-Only..

Välkommen att kontakta oss för mer information
Tel: +46 708 70 00 60

IP-Only är en svensk internetoperatör som bygger, driver och äger fiberinfrastruktur i Norden och lägger därmed grunden för det digitala samhället. Företaget investerar i Sverige, driver ett rikstäckande fibernät, ett växande antal stadsnät och bygger kontinuerligt ut ny fiberinfrastruktur. Alla IP-Onlys nät är öppna och neutrala. Företaget har flera datacenter och erbjuder bland annat molnbaserad serverkapacitet till tjänsteleverantörer. Högsta tillförlitlighet och kvalitet är grunden för hela IP-Onlys arbete. Läs gärna mer på www.ip-only.se

En säker och snabb internetförbindelse är en förutsättning. IP-Onlys nät, kunskap och snabbfotade leverans har gjort denna storsatsning möjlig.
Fredrik Ivansson, vd på Gamingzone Entertainment
Mikael Westerlund, teknikchef på IP-Only