Ess Hotell köper fyra nya restauranger i Göteborg

Ess Hotell, som äger hotellen Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad och Hotell Riviera i Båstad köper fyra restauranger av två av gruppens delägare. Stefan Strömberg och Jonas Stenberg startade och äger dessa restauranger sedan år 2000. Nu köps de in i bolagsgruppen Ess Hotell, vars övriga två delägare är Carl Lundgren och Magnus Emilsson.

– Vi gör detta för att förstärka positionen i Göteborg, som är vår hemmamarknad, och där vi planerar vår nästa hotelletablering, säger Stefan Strömberg, marknadsansvarig inom Ess Hotell. Restaurangerna är etablerade sedan många år och har förutom roliga koncept även ett oerhört starkt nätverk samt mycket goda leverantörskontakter. Restaurangerna det gäller är Tranquilo, (tranquilo.se), Peacock Dinner Club (peacockdinnerclub.com), Port du Soleil (portdusoleil.se) och Villa Odinslund (villaodinslund.se).

– Trots restaurangernas redan idag framstående positioner på den lokala marknaden, räknar vi med att samtliga fortsätter att utvecklas nu när Ess Hotell träder in som ägare och vårt nätverk fortsätter att utvecklas, säger Stefan Strömberg.

Efter inköpen av restaurangerna räknar Ess Hotell med att omsättningen på helår blir cirka 240 Mkr. Arbetet med en hotelletablering i Göteborg fortsätter och flera idéer ligger just nu i planeringsfasen.

Stefan Strömberg, 0708-38 36 36