RackarCamp i Lofsdalen 21 – 23 mars

Den 21- 23 mars är det åter dags för RackarCamp i Lofsdalen då Sveriges största extremsport och underhållningsgrupp Rackartygarna besöker destinationen. Från fredag till söndag har man möjlighet att utveckla sin åkning, lära sig nya trix och styla i backen tillsammans med killarna i gruppen.

Succén fortsätter, det är andra gången för säsongen som RackarCamp anordnas och Rackartygarna kommer till Lofsdalen. Rackartygarna är en grupp bestående av sex killar; Martin Agerstig, Alexander Hermansson, Rasmus Frisk, Jimmy Olsson, Niklas Bjelven och Olle Lundqvist. Det är sex vänner som tillsammans uppvisar en imponerande mängd specialiteter såsom freerunning, klipphoppning, freestyle motocross, trial, snowboard, wakeboard och BMX. Detta i kombination med humoristiska sketcher och ett stort intresse för att filma har gjort att gruppen har växt sig stora på Youtube. Gruppen har idag över 130 000 prenumeranter och över 20 miljoner visningar.

På Lofsdalen RackarCamp får man under tre dagar ta del av gruppens kunskaper och bland mycket annat öva in nya hopp, raila i parken eller bara bli en häftigare åkare.

För ytterligare information kontakta:
Johanna Mattsson, VD Destination Lofsdalen AB
Tel: 0680 - 413 50
Mail:
johanna.mattsson@lofsdalen.com

Bilder

Högupplösta bilder för fri publicering finns att ladda ner från Smultronställens galleri på www.smultronstallen.se/galleri