Bokslutskommuniké Januari – december 2005

• Rörelsens intäkter ökade under året med 12% och uppgick till 1 090 (976) mkr. • Årets resultat var -160 (3) mkr. • Resultat per aktie var -76 (1) öre. • Intäkterna ökade under fjärde kvartalet med 50 mkr jämfört med motsvarande period föregående år och uppgick till 293 (243) mkr, den högsta kvartalsintäkten någonsin. • Resultatet före skatt uppgick under fjärde kvartalet till -21 (-7) mkr. • Antalet bredbandskunder ökade under kvartalet med 12 000 till 104 000. Sedan slutet av 2004 har Glocalnet tagit omkring 20% av kundtillväxten på privatmarknaden och snabbt uppnått positionen som fjärde största bredbandsleverantör. • Under kvartalet genomförde Glocalnet en nyemission för att stärka bolagets kapitalbas inför en fortsatt kraftfull satsning på bredband och för att kunna tillvarata andra tillväxtmöjligheter inom befintliga och närliggande tjänsteområden. Genom emissionen tillfördes Glocalnet 80 mkr. För ytterligare information vänligen kontakta: Jan Edholm Verkställande direktör Tel: 0733-78 01 02 Tomas Ljunglöf Finanschef Tel: 0733-78 01 54