ÅRSSTÄMMA 14 juni 2012

(GTAB B)

(NGM:GTAB B)

Glycorex Transplantation AB höll den 14 juni 2012 årsstämma i Lund. På stämman behandlades följande punkter.

Årsredovisning och revisionsberättelse för bolaget lades fram på stämman. VD redogjorde för året som gått. Stämman fastställde balans- och resultaträkning för räkenskapsåret 2011. Vidare beviljades styrelsen ansvarsfrihet för 2011.

Stämman valde Karl-Axel Axelsson, Thomas Niklasson, Kurt Nilsson och Leif Smeby till ledamöter av bolagets styrelse samt Tomas Westergren till suppleant. Leif Smeby utsågs till styrelsens ordförande. Stämman utsåg Ernst & Young till ny revisor i bolaget. Vidare godkände stämman styrelsens förslag till principer om hur valberedning skall utses.

Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen att vid behov besluta om nyemission av högst 5 000 000 B-aktier fram till nästa ordinarie bolagsstämma. Sådan emission skall ske med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Bemyndigandet möjliggör exempelvis marknadsexpansion och förvärv.

För ytterligare information och tidigare pressmeddelanden hänvisas till bolagets hemsida, www.glycorex.se, samt VD Kurt Nilsson (046-286 57 80).