Bokslutskommuniké för 2011 - ny tidpunkt

(NGM:GTAB B)

I tidigare kalendarier har meddelats att Glycorex bokslutskommuniké offentliggörs den 2 februari 2012. Detta datum är ändrat till den 8 februari 2012.

Ekonomisk rapportering 2012:

2012-04-30 Årsredovisning offentliggörs

2012-05-22 Delårsrapport offentliggörs

2012-06-04 Årsstämma

2012-08-22 Halvårsrapport offentliggörs

2012-11-01 Delårsrapport offentliggörs

Glycorex Transplantation AB (publ) är ett medicintekniskt företag som producerar och marknadsför en egenutvecklad bioteknikbaserad medicinteknisk produkt, Glycosorb®-ABO. Produkten används för transplantationer över blodgruppsgränser. Antalet transplantations-möjligheter ökar därmed. Produkten är godkänd för klinisk användning inom EC-området och används i totalt 22 länder. Produkten är också registrerad i Turkiet, Israel, Kanada, Singapore och Australien. Företaget producerar och säljer i egen regi. Bolaget bedriver även produktutveckling inom området universell blodplasma. Fler än 1000 njurtransplantationer har genomförts med hjälp av bolagets produkter. Varje njurtransplantation har beräknats spara upp till 5 MSEK enbart i sjukvårdskostnader jämfört med alternativ behandling.

För ytterligare information och tidigare pressmeddelanden hänvisas till bolagets hemsida, www.glycorex.se, samt VD Kurt Nilsson (046-286 57 80).