Glycorex Transplantation AB: Beställning av Glycosorb®-ABO från Kina. (GTAB B)

Glycorex Transplantation AB (publ.), som är noterat på NGM Equity, meddelar att bolaget erhållit en första beställning av Glycosorb®-ABO från Kina.

Denna första beställning av bolagets produkt är en mindre order som avser tester för framtagning av nya produkter inom blodområdet.

Det är för tidigt att bedöma den framtida potentialen av denna första beställning, men bolaget bedömer beställningen som positiv för framtida användning av bolagets produkter i Kina inom områdena blodprodukter och transplantation.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Nilsson, VD, Glycorex Transplantation AB

E-mail: vd@glycorex.ideon.se / Tel: 046-286 52 30

Denna information

Informationen är sådan som Glycorex Transplantation AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 juli kl. 08:30.

Om Glycorex Transplantation

Glycorex Transplantation AB (publ) är ett medicintekniskt företag som producerar och marknadsför en egenutvecklad bioteknikbaserad medicinteknisk produkt, Glycosorb®-ABO. Produkten används för transplantationer över blodgruppsgränser. Antalet transplantationsmöjligheter ökar därmed och behandlingen med bolagets produkter har blivit rutin på flera transplantationscentra. Produkten är godkänd för klinisk användning inom EC-området och används i totalt 23 länder. Bolaget bedriver även produktutveckling inom området universell blodplasma. Fler än 1 500 njurtransplantationer har genomförts med hjälp av bolagets produkter. Varje njurtransplantation har beräknats spara upp till 5 MSEK enbart i sjukvårdskostnader jämfört med alternativ behandling. Bolaget utvecklar även produkter för användning inom blodområdet, primärt universell blodplasma.

Glycorex Transplantation AB har kontor i Lund och Bolagets aktie (NGM: GTAB B) är noterad på NGM Equity på Nordic Growth Market. För ytterligare information, vänligen besök: www.ngm.se.