Glycorex Transplantation offentliggör Informationsmemorandum samt bjuder in till Bolagspresentationer

Informationsmemorandum avseende Glycorex Transplantation ABs (publ) tidigare aviserade företrädesemission finns nu tillgängligt på www.glycorex.se och www.vhfondkommission.se. Informationsmemorandum i tryckt version kan också beställas från Glycorex på telefon 046-286 52 30 eller från Västra Hamnen Fondkommission på telefon 040-20 02 50.

Bolagspresentationer

I samband med företrädesemissionen arrangeras två bolagspresentationer till vilka befintliga aktieägare såväl som andra intresserade härmed bjuds in. Presentationer arrangeras på följande platser och tidpunkter:

Malmö World Trade Center, Jungmansgatan 12, 6 november klockan 17.00-18.00

Stockholm Aktiespararna, Rådmansgatan 70 A, 7 november klockan 10.00-11.00

Antalet platser är begränsade. Anmälan görs till Västra Hamnen Fondkommission via e-mail till info@vhfondkommission.se eller på telefon 040-20 02 50, dock senast den 5 november.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Nilsson, VD, Glycorex Transplantation AB

e-mail: vd@glycorex.ideon.se

Denna information

Glycorex Transplantation AB (publ) offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl 14.30 den 28 oktober 2013.

Om Glycorex Transplantation

Glycorex Transplantation AB (publ) är ett medicintekniskt företag som producerar och marknadsför en egenutvecklad bioteknikbaserad produkt, Glycosorb®-ABO. Produkten används för transplantationer över blodgruppsgränser. Antalet transplantationsmöjligheter ökar därmed och behandlingen med bolagets produkter har blivit rutin på flera transplantationscentra. Produkten är godkänd för klinisk användning inom EC-området och används i totalt 23 länder. Bolaget bedriver även produktutveckling inom området universell blodplasma. Fler än 1 200 njurtransplantationer har genomförts med hjälp av bolagets produkter. Varje njurtransplantation har beräknats spara upp till 5 MSEK enbart i sjukvårdskostnader jämfört med alternativ behandling.

Glycorex har kontor i Lund och Bolagets aktie (NGM: GTAB B) är noterad på NGM Equity på Nordic Growth Market. För ytterligare information, vänligen besök: www.ngm.se.