Cheffelo legger frem tall for første kvartal 2024

Fortsatt vekst, stabile finanser og investeringer i kundereisen legger grunnen for et godt år.

Cheffelo, en ledende tilbyder av matkasser i Norden og en ledende aktør innen skandinavisk foodtech, annonserte i dag finansielle resultater for første kvartal 2024.

Selskapet melder om vekst i netto salg, noe som gjør dette til det tredje kvartalet på rad med vekst. Tidspunktet for påskehøytiden påvirket sammenliknbarheten, noe som bidro til å redusere veksten i netto salg. Samtidig vil denne timingeffekten bidra til en høyere vekst i salgsratene i Q2 sammenliknet med Q1. Ordrefrekvensene fortsatte å øke i perioden sammenliknet med fjoråret. Cheffelo forblir fokuserte på å investere i forbedringer i kundereisen, og har klart å gjøre dette samtidig som selskapet har opprettholdt en stabil dekningsgrad.

CEO Walker Kinman sier følgende i en kommentar: «Vi har fått en god start på året, og dette er spennende tider for vår virksomhet. Vi har høye ambisjoner om lønnsom vekst dette året, og vi er i rute for å nå våre langsiktige økonomiske mål.»

Første kvartal 2024 (Q1 2023)

• Nettoomsetningen økt med 0.3% til MSEK 288.7 (MSEK 287.8)
  • Justert for valutakursdifferanser tilsvarer det en økning på ca. 2.1% (-17,4%)
  • EBIT på MSEK 10.0 (MSEK 12.1), en margin på 3.5% (4.2%)
  • Resultat etter skatt på MSEK 6.2 (MSEK 7.1)
  • Resultat per aksje før og etter utvanning på SEK 0.49 (SEK 0.56)

Vennligst se Cheffelos kvartalsrapport for Q1 her: https://cheffelo.com/financial-reports/

Cheffelo avholder en webcast for investorer, analytikere og media 7. mai klokken 09:00 CET, som kan følges her: https://cheffelo.com/press-releases/press/?slug=invitation-to-presentation-of-cheffelos-q1-2024-report

+46 706 487 065

Cheffelo ble grunnlagt i 2008 med visjonen om å forenkle hverdagen ved å tilby et stort utvalg av inspirerende måltider levert direkte til kundens inngangsdør. I dag er konsernet en leder innen matkasser i Norden og innen skandinavisk matteknologi. Konsernet har virksomhet i Sverige, Norge og Danmark og opererer under merkene Linas Matkasse, Godtlevert, Adams Matkasse og RetNemt. I 2023 omsatte Cheffelo for 1 milliarder SEK og leverte omtrent 15 millioner måltider til husholdninger i markedene der konsernet opererer. Cheffelo er notert på Nasdaq First North Premier Growth Market, ticker: CHEF.