Återkallelse av begäran om extra bolagsstämma i Gold Town Games

Den ägargrupp som begärt en extra bolagsstämman har, i samförstånd med andra större aktieägare i Gold Town Games, valt att återkalla sin begäran.

– Ägargruppen har valt att ingå i det ordinarie valberedningsförfarandet. Enligt beslut från föregående bolagsstämma kommer de tre största ägarna eller ägargrupperingarna att nominera styrelsemedlemmar, säger Gold Town Games ordförande Magnus Orregård.

Kallelse till bolagsstämma kommer att publiceras i enlighet med Gold Town Games bolagsordning.

Magnus Orregård
Ordförande, Gold Town Games

KORT OM GOLD TOWN GAMES
Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av en grupp personer med gedigen erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar idag helt på sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager (WHM), lanserades globalt i slutet av 2017. Målsättningen är att fortsätta utveckla det populära hockeymanagerspelet och använda sin egenutvecklade teknik- och designplattform till fler managerspel inom lag- och arenasporter.

GOLD TOWN GAMES AB GOLD TOWN GAMES AB är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå som leds av VD Pär Hultgren och består av 19 medarbetare. Bolaget utvecklar och publicerar sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första produkt, World Hockey Manager (WHM), lanserades 2017 och har sedan dess laddats ner mer än 1 miljon gånger i merparten av världens länder. Det är idag det ledande mobila hockeymanagerspelet på marknaden. Bolagets andra spel, World Football Manager (WFM), är sedan våren 2020 lanserat i de flesta västeuropeiska länder. Gold Town Games vision är att vara världsledande inom mobila sportmanagerspel genom att utmana och utveckla genren. Målsättningen är att skapa populära och vinstgivande spel inom lag- och arenasporter på existerande design- och teknikplattform.